25 aprilie, 2008

paste.....


Am invatat de mica ca pastele este sarbatoarea invierii. Se serbeaza invierea mantuitorului..... In seara de inviere se ia lumina si se duce acasa....... Pentru asta se tine post si se face curat in casa iar prima zi de paste o asteptam cu masa plina de bucate.
De fapt sarbatoarea e mai mult decat atat. E o renaste a noastra, o inviere a sufletelor, a entuziasmului...
Postul reprezinta o curatare sufleteasca si e mai mult decat o restrictie la mancare, ar trebuie sa fie o restrictie la rautate, la invidie, la cuvinte aprige, la cearta si o imbatare cu bunatate, cu frumusetea primaverii, cu cuvinte calde si mangaietoare.
Curatenia in casa si cumpararea de haine noi (un obicei mai putin cunoscut acum) este purificarea casei, deschiderea sprea soare si lumina, simplul gest de a spala perdelele si geamurile e de fapt o invitatie a luminii in casa noastra, o invitatie a soarelui in viata noastra....
Apoi vine momentul marturisirii si a impartasirii dupa serile de denii din saptamana mare. Dincolo de un ritual religios e o invitatie la introspectie, o intalnire cu noi insine, de iertare.... O iertare nu acordata de divinitate noua sau noua altora ci e momentul iertarii noastre de catre noi insine..... Un moment in care ar trebui sa scapam de tot ce ne apasa (griji, frici, autoinvinovatiri...) pentru ca in noaptea de inviere sa ne dam intalnire cu sufletul nostru asa cum este el: luminos.
Toate acestea pregatesc momentul INVIERII... Acel "Veniti sa luati lumina!" poate avea o infinitate de semnificatii. E incununarea tuturor eforturilor din zilele si saptamanile premergatoare, cand EU cu tot ce inseamna asta (casa, suflet, trup) imi dau intalnire cu spiritul, cu lumina, cu pacea, cu armonia si cu linistea....
Pentru mine anul acesta pastele e o inviere .... O sarbatoare care imi lumineaza sufletul si viata. O sarbatoare pe care am sentientul ca am asteptat-o toata viata.
Anul acesta imaginea mea exterioara aproape se identifica cu eu-ul meu interior....
Sper ca lumina din noaptea de inviere sa imi patrunda in adancul sufletului si sa imi lumineze mereu calea.... Sper ca ultimile luni de "primenire" sa ma fi ajutat sa las in urma tipare, prejudecati si judecati si la intalnirea cu LUMINA sa fiu EU.....
Astazi in vinerea mare nu pot decat sa imi urez "Paste fericit si multa lumina in suflet!"
Si sa sper ca aceasta lumina va patrunde si in sufletele celor dragi mie.......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.