31 ianuarie, 2009

ceremonia ceaiului...


Prima data cand am citit despre acest "obicei" japonez a fost prin 1991. Era "moda" SHOGUN-ului. Apruse cartea in librarii si toata lumea era innebunita sa o cumpere. Am cumparat-o de la o taraba din centru intr-o vineri dupa amiaza. Eram studenta si veneam acasa. Suna ciudat nu? Student fiind cand veneai acasa vinerea erai fara bani si fara mancare. Dar erau primele saptamani de studentie si inca nu "invatasem" regula asta. Am fost fascinata de ritual, de incarcatura emotionala. Atatea gesturi inutile adunate doar pentru a creea ceva special in onoarea celuilalt. Mai tarziu am citit undeva ca gustul acelui ceai - praf verde - nu e chiar foarte bun.
Apoi s-a importat "valentine day" si ceremonia ceaiului mi s-a parut de o profunzime aparte. Poate si pentru ca am mai crescut si am inceput sa pretuiesc gesturile facute din inima si cu daruire in locul inimioarelor de plus rosu cu "love" scris pe ele.
Ceaiul ca ... bautura l-am cunoscut la varste fragede. Bunicii mei isi incepeau ziua cu un ceai fierbinte iar mama o incheia. Ceai facut din plante medicinale adunate vara si uscate pe pod, in diverse combinatii pentru diverse afectiuni.
Apoi am fost nevoita sa inlocuiesc ritualica cafea de dimineata cu ceiul.
In timp am revenit la savuroasa cafea de dimineata dar ceaiul a ramas bucuria de la orice ora. Acea pauza binemeritata cand oboseala isi spune cuvantul. Acel moment de respirat atunci cand simti ca te apasa toate indatoririle, cand simti ca nu mai poti si ca nu mai faci fata. Cu cana de ceai cald intre palme, cu muzica relaxanta in surdina eventual si flacara unei lumanari palpaind in fata mea, reusesc sa pun in ordine toate "indatoririle", toate problemele se aseaza in ordinea prioritalilor si parca nu mai sunt atat de ... presante si parca soarele e mai luminos si viata mai frumoasa....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.