24 iunie, 2009

sanzaienele


O sarbatoare draga mie. Pentru ca e inceputul verii, inaintea Sfantului Ilie care vine cu ploi si tunete. Pentru ca imi aminteste de vacantele copilariei, de flori prinse in par (anul asta am uitat sa imi fac coronita si sa o arunc pe casa, dar nu-i bai: sunt deja maritata) si pentru ca imi aminteste cat de iubita sunt. Dintre toate sarbatorile de peste an asta e cea care imi confirma iubirea. Si mi-o tot confirma in fiecare an se pare. Anul asta intr-un mod mai dureros din pacate. Si daca numele sarbatorii religioase urma sa fie "o sarbatorire" peste ani, numele romanesc al sarbatorii ne va duce cu gandul, tot peste ani, la acele sentiment care ne face umani: umanitatea. Si daca "sarbatorirea" am ratat-o din grija carcotasilor din jurul nostru, iubirea si umanitatea nu ne pot fi luate. Si astazi, de ziua ielelor, punand pe hartie deocamdata o prima forma de umanitate mi-am amintit cateva versuri din "Toma Alimos":
"Razbunarea cea mai crunta
Este cand dusmanul tau
E silit a recunoaste
Ca esti BUN si dansu-i RAU"
Versuri ce le-am auzit des in liceu. Poate pentru ca ii placeau mult profesorului de romana, sau poate ca erau calauza lui prin viata. Pentru mine au fost si inca mai sunt un gand calauzitor. De-a lungul anilor am gasit alinare si bucurie in intelepciunea strabunilor. Nu mi-a placut niciodata sa fac rau, iar atunci cand m-am simtit nedreptatita sau am simtit ca nu intamplarea ci vointa cuiva a stat la baza intamplarilor mai putin placute din viata mea m-am rugat: "Da-le Doamne dupa sufletele lor". Si i-am iertat. Dar asta nu inseamna ca am uitat. Asa cum nu am uitat nici o mana intinsa la vreme de nevoi, asa cum nu am uitat nici o vorba de alinare cand durerea era mare. Si va veni vremea cand voi intreba "de ce?". Si va veni vremea cand voi intoarce si celalat obraz nu inainte de a intreba "vezi?". Si va veni vremea cand voi spune "pot sa fac rau dar nu vreau pentru ca nu sunt ca tine".

Un comentariu:

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.