22 iunie, 2009

spalat de rufe


Cand am hotarat sa ne mutam la tara, toate cunostintele mele m-au privit sceptice. Stiam ca imaginea mea din ultimii ani nu se prea plia pe acest stil de viata. Inclusiv familia mea a fost foarte sceptica. Toti se asteptau ca mutarea definitiva sa fie dupa ce ne facem "toate conditiile". Prin asta se intelegea in primul rand baie in casa, incalzire si apa calda. Din pacate mi s-a parut inutil sa platesc o chirie la bloc doar pentru apa calda si baia in timp ce frumusetea de curte s-ar fi bucurat de prezenta mea doar cateva ore pe zi. Asa ca mutarea a fost definitiva intr-un timp foarte scurt si fara a da macar cu var in casa de la tara. Am amenajat bucataria si o camera de locuit in timp ce renovam restul casei (adica cealalta camera, holul, baia si debaralele). Zimbetele sceptice si ironice s-au transformat in grimase de surprindere cand eu, "doamna" (dupa parerea unora), ma spal pe fata dimineata la fantana, ma duc la buda in curte si imi faca baia de seara in lighean cu apa incalzita la soare. Nu ca nu as fi o doamna dar mie nu mi se pare incompatibil apelativul de "doamna" cu munca in gradina sau in casa. O singura mare problema a aparut: mormanul considerabil de rufe de spalat. Nu reuseam sa gasesc timpul necesar pentru spalarea lor manuala. Cat a fost scoala si ma duceam zilnic in oras le spalam la masina automata a mamei dar dupa aia.... Devenise o problema. Hidroforul inca nu l-am montat din motive absolut practice. Asa ca sotul meu a improvizat. Masina de spalat in fata grajdiului, scurgerea pe langa si sursa de apa........... butoiul de deasupra. Si astfel am reusit sa imbinam frumosul cu utilul si necesitatea cu practica.

5 comentarii:

  1. hi hi hi, poi sa tin minte daca reusesc sa imi mut fundul de doamna la tara =))))))). Macar un butoi sa nu uit sa iau cu mine daca nu mai multe. ca deh mai este si dusul, si chiuveta de la bucatarie. Deci musai 3 butoaie =)))))).

    RăspundețiȘtergere
  2. este frumoasa viata la tara,eu sunt tot de la tara dar m-am mutat la oras,deee servici sot etc,cand merg la parinti mei incerc sa uit viata de la oras,dar cateodat ma mai trezesc si ii spun mamei de ce nu isi trage gaz,apa si internet,si mama raspunde.pentru ce doar tu vii o data la doua luni acasa,lasa ca e mai bine si fara ele,si are dreptate,daca am avea de toate cum este la oras nu s-ar mai numi viata la tara.si e interesanta ideea cu masina de spalat

    RăspundețiȘtergere
  3. si noi ne-am mutat la tara acum 3 luni, si la inceput a fost tare greu, fara "toate conditiile", dar incomparabil mai usor fara s amai platim chirie..:) si pentru mine este o corvoada spalatul rufelor manual, in conditiile in care stii bine si tu, greu reusesti sa faci cate putin din toate in fiecare zi si sa fii multumita ca reusesti s amai si speli...draga mea, m-ai dat o idee fantastica...nici prin gand nu mi-a trecut varianta butoiului...:)Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Elena Valentina: programele dureaza un pic mai mult deoarece apa curge mai incet ca la reteaua de apa (unde e sub presiune) dar MERGE

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.