12 iulie, 2009

reflexii


Povesteam acum cateva zile de un nou proiect si un "copiloblog". Am postat primul articol. Nu am reusit sa fac poze din cauza vremii. E despre un monument istoric si crestin. Un loc care vorbeste de radacinile noastre ca moldoveni crestini. Un loc care, pentru moment are nevoie de atentie. Adevarul e ca daca ne privim valorile istorice vedem cat de "mandri" suntem de noi insine si de radacinile noastre. Am importat tot felul de obiceiuri si practici de la tarile din jur si am lasat sa piara in uitare frumusetea sufletului romanesc. Poate ca obiceiurile venite de paste mari si tari sunt mai poleite sau mai "comerciale" dar ale noastre s-au nascut pe vremea dacilor si s-au contopit cu religia ortodoxa serband in acelasi timp natura (mama pamant, sau mama Gaia) si pe Dumnezeu Tatal, pentru ca suntem facuti din pamant cu suflu divin. Poate ca daca am invata sa ne respectam strabunii am avea mai multa grija de urmele lasate de ei si nu am mai vedea mormane de peturi. Poate ca daca am fi mai mandri de obarsiile noastre am face ceva cu viata noastra, cu traiul nostru si nu am mai "importa" nimic. Poate asa am redeveni producatori si nu consumatori. Producatori de suflete curate, de hrana naturala, de leacuri naturiste (babesti), de valori reale, de OAMENI. Pentru ca acum consumam de la medicamente, hrana, imbracaminte pana la sufletele oamenilor. Acei oameni care au plecat la munca in alte state, care suporta umiliri pentru un ban mai mult, care si-au lasat copii pentru a construi o casa. Si astfel "vindem" suflete nevinovate care pot creste fara cine stie ce dulciuri sau jucarii sofisticate dar nu pot ajunge oameni integri fara dragostea si atentia parintilor lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.