28 februarie, 2010

muscatele


Asa cum am mai scris intr-o postare, ma hotarasem sa butasesc muscatele. Dar mi s-a terminat punga de pamant cu rasadurile asa ca am asezat muscatele in fereastra pana luna viitoare cand e iarasi luna in crestere. La cateva zile am constatat ca le-a dat muguri asa le-am atarnat in fata ferestrei. Iar acum am o mandrete de floare rosie.
Dimineata le priveam din pat si ma gadeam la relatia mea stranie cu florile din fereastra.
Mama mea e innebunita dupa flori. Inainte de a-si pune termopan la holul lung din fata casei am numarat 57 de soiuri in ferestre. Acum are mai putine. Dar am crescut cu flori in casa. Multe flori.
Imi amintesc o intamplare frumoasa de la le 8-9 ani.  Aveam un asparagus frumos si curgator cand tata a plecat la scoala de maistri la Bucuresti . Pana in anul acela nu l-am vazut inflorit. Apoi, intr-o zi a inflorit. Flori marunte si albe. Era magnific. A doua zi a venit tata de la Bucuresti acasa. Cele doua zile cat a stat tata acasa florile aratau superb. Dar tata a aplecat inapoi la scoala si florile au cazut. La vreo 3 sapatamani minunea cu florile se repeta. Si cu venitul tatei acasa. Asa ca un an jumatate nu am avut nevoie de telefon sa stim cand vine tata acasa. Ne anunta asparagusul.
Cand m-am decis sa raman in Iasi dupa terminarea facultatii am primit de la mama doua ghivece frumoase. Nu mai tin minte ce flori erau dar stiu ca mi-a spus ca nu's pretentioase. Asa ca le-am asezat pe geamul din bucatarie. La doar cateva zile s-au ofilit si la mai putin de o saptamana erau moarte. Apoi am luat de la o prietena care avea multe flori in apartament cateva exemplare. Care au murit si ele. Asa ca am renuntat dand vina pe soare (apartamentul era cu geamuri la nord).
Apoi am revenit in orasul natal. Casa mea era orientata spre sud de data asta asa ca m-am aprovizionat cu jardiniere, ghivece si tot soiul de plante de apartament. Acelasi efect. In doar cateva saptamani au murit. Timp de cativa ani am tot primit cadou ghivece cu flori care se ofileau in cateva zile . Nici cele din curte nu erau prea vesele. Se ofileau, nu cresteau sau nu infloreau.
Apoi mi-am pus in birou cateva ghivece frumos colorate. Care au avut aceasi soarta trista.
Asa ca am decis ca nu exista o compatibilitate intre mine si florile de apartament.
Anul trecut cand m-am mutata la casa am constata ca florile din gradina cresteau mari, frumoase si se inmulteau vazand cu ochii. Am zis ca e gradina spre sud, ca nu a fost cultivata ani de zile si solul este foarte fertil. In august am primit de la soacra mea 2 muscate rosii curgatoare si un ghiveci cu clopotei. Apoi de la mama un aloe si o muscata alba. Le-am luat cu inima stransa. Erau frumoase si mi-ar fi parut rau sa moara. A trecut vara si ele erau frumoase si inflorite. cand le-am dus in casa clopoteii au ramas fara frunze. M-am gandit ca asta e sfarsitul si ca istoria se repeta. Le-am pus pe toate in ferestre cu mare grija sa nu le vad ofilite.
O vecina mi-a adus de casa noua cateva varfuri de la diverse flori. Le-am pus intr-o ceasca cu apa asteptand sa le vad ofilite in cateva zile. Dar nu s-au ofilit ci au prins radacini.
Privind muscatele inflorite si tufa verde crescuta dintr-un varfulet cu 3 frunze ma gandeam ca incompatibilitatea era intrea starea mea sufleteasca si florile de apartament si nu intre mine si ele. In ultimii doi ani starea mea sufleteasca a suferit o mare transformare. De la o femeie incapatanata vesnic nemultumita am ajuns o femeie linistita care se bucura de orice ii rezerva viata. Poate ca bucuria asta le-a facut pe florile mele sa creasca frumos si sa infloreasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.