27 ianuarie, 2011

prietenie online

Prima comunitate online careia m-am alaturat a fost lumea posesorilor de blog. A fost o intamplare. Hoinarind pe net intr-o perioada mai dificila din viata mea am gasit o postare care suna tare ciudat. Si nu m-am putut abtine sa nu atrag atentia autorului de ambiguitatea exprimarii. Dupa ce am scris comentariu mi s-a cerut sa am un cont. Asa mi-am facut un cont bloger. Apoi mai in joaca, din nevoia de a ma exprima cumva, am aranjat acest loc, unde imi astern gandurile. Asa am cunoscut oameni minunati, care ma incurajau sau care ma criticau dar datorita carora am crescut si carora le multumesc. La inceputul postului craciunului cautam deja obisnuita "calatorie" a postului. Asa am gasit o trimitere pe un forum crestin. Am intrat timida, nesigura si sincera sa fiu speriata. Speriata de impresia pe care as fi putut-o face intr-o comunitate de femei virtuoase, eu neavand pretentia ca ma pot ridica la un asemenea statut. Surprizele au venit una peste alta. Pe langa cresterea numarului de cititori a jurnalului meu virtual am descoperit dragoste. Acea iubire neconditionata spre care toti ar trebui sa tindem. Am fost placut surprinsa mai ales ca treceam prin noi incercari ale vietii. Eram profund impresionata ca poate exista o comunitate de femei, chiar si virtuala, unde sa nu existe invidie, rautate gratuita sau rivalitate... Am multumit din tot sufletul meu lui Dumnezeu ca mi-a calauzit pasii spre un asemenea loc, unde daruirea, intelegere si dragostea si-au gasit locul cuvenit.

Dar cum nici o padure nu e fara uscaturi, au aparut si "ispitele" cum le numeste o prietena draga. Cum oameni suntem, orice am face, oricat ne straduim tot nu reusim sa nu ii judecam pe ceilalti. Orice am face ne credem mai buni, mai virtuosi si uneori chiar "mai catolici decat papa".
Asta m-a facut sa parasesc, cu durere si regret, acel loc. Am avut acolo parte sa descopar bucuria daruirii, a dragostei fata de aproape (chiar daca e la mii de km distanta) dar si fatarnicia si ipocrizia in cea mai urata forma a sa. Compatimesc din tot sufletul acele persoane care, acuzand, judecand si aruncand cu cuvinte urate au impresia ca isi imbunatatesc imaginea lor. Consider ca ascund dureri adanci, rani adanci pe care nu pot sau nu vor sa le vindece. Sarmane suflete chinuite reusesc sa se simta mai bine pentru un timp scurt acuzand si ranind la randul lor.
Asa a luat fiinta un nou forum. Tot femei. Si tot crestine. Un "coltisor tihnit" cum i-a spus cineva. Putine la inceput dar cred eu ca va fi un loc unde multe femei vor gasi linistea, intelegerea, sustinerea si dragostea necesara pentru a-si vindeca unele rani sau a-si lamuri unele nelamuriri. Asta nu inseamna ca in cele cateva zile de cand a luat fiinta nu au existat neintelegeri sau zdruncinaturi. Dar cred eu ca erau inevitabile. Doar asa, unii prin ceilalti si doar iertand, ne putem apropia de blandete si iubire. Speram ca iubirea, iertarea, intelegerea dar mai ales compasiunea sa ne uneasca, sa ne intareasca si asa cum spune administratora forumului "sa crestem duhovniceste".

4 comentarii:

  1. Editura Iona vă invită la un CONCURS
    Cei trei câştigători for primi o carte la alegere şi 30% reducere la un al doilea titlu comandat (dacă doresc).

    Pentru a participa vă aşteptăm pe blogul nostru http://edituraiona.blogspot.com

    Editura Iona a luat chip din dorinţa de a face o trecere lină de la cele ale lumii acesteia la năzuinţele duhului. Conceptul editurii se situează la graniţa dintre tărâmul Dreptei Credinţe şi cel al culturii, încercând să cultive în cititori nu numai o desfătare a sufletului, ci şi să înfăţişeze ochiului omenesc bucuria cărţilor frumoase.

    Editura publică cărţi de teologie ortodoxă, dar şi cărţi pentru copii, încercând să îmbine mesajul creştin-ortodox cu ilustraţii minunate, astfel încât copiii să se simtă atraşi să răsfoiască paginile poveştilor noastre.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.