23 iulie, 2011

ganduri de iulie

Vremea e obositoare. Trecerile de la cald in timpul zilei la racoare noaptea ma sfarsesc. Gradina nu e chiar cum am visat eu sa arate.... Am unele zone cu buruieni destul de mari, fasolea cataratoare nu are pe ce se catara din motiv de pamant foarte tare, morcovul a iesit un fir ici si colo iar ceapa e cam marunta... Dar una peste alta, la ce inceput de an am avut, stau binisor. Rosiile sunt mari si au inceput sa se rusineze... varza de toamna am pus multicica si s-a si prins (a doua tura ca la prima doar 2 fire din 30)... Castravetii sunt cam intarziati dar voi pune la borcane mai tarziu. Fasolea pastai a iesit bine si e frumoasa. Deja am o serie de borcane pe rafturi...
Iar curtea... arata binisor pentru primul an. Livada de pruni nu am reusit sa o aranjez anul acesta dar speram ca pana la toamna vom prinde un moment potrivit. Mai am si in curte zone care necesita inbunatatiri la primavara, zmeura de mutat de-a lungul gardurilor (am lasat-o gramada si e tare greu de cules)... Iar aleea de la poarta arata frumusel doar pe o parte.... Pe cealalta parte o voi mai aranja anul viitor.
De luni reincep operatiunea zugravit. De Craciun am renovat o camera, de Paste am renovat bucatarie iar acum urmeaza camera lui Matei (gletuita pe jumate din iarna) si holul. Speram sa nu ne ia mai mult de 2 saptamani si pana la Schimbarea la Fata sa aiba si casa o forma mai definitiva.....
Sunt incantata ca am gasit o solutie mai ieftina si mai practica de incalzit pe iarna (pe lemne bineinteles). Oricum era vorba de calorifere puse peste tot dar costurile unei centrale pe lemne erau destul de mari asa ca in primavara am gasit un semineu cu serpentina doar ca avea o putere cam mica -9kw- iar noi avem nevoie de minim 12kw pentru a incalzi tot. Pana la urma am fi pus un calorifer mai mic pe bucatarie in ideea ca se mai incalzeste de la gatit. Zilele astea am cautat pe net poate totusi gasim ceva mai mare si spre surpriza mea, sotul meu a gasit o soba cu plita cu serpentina de putere mai mare: 16 kw. Asta inseamna ca dupa ce ne tragem apa putem atasa si un boiler pentru apa calda. Si astfel cu un pret mai mult decat rezonabil (2.000 lei cu tot cu sistemele de siguranta si pompa de circulatie) speram sa rezolvam incalzirea intregii case si cu economie la butelie. Oricum fac focul pentru a incalzi asa ca, avand plita, o parte din mancare o fac la soba....

Si asa, incet, incet toate se aranjeaza in modul si la timpul potrivit....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.