19 martie, 2012

"Da mai departe!"



E titlul unui film. Film pe care l-am vazut cu ani in urma si pe care l-am revazut aseara, cu mult drag pe TCM. Nu imi aminteam numele filmului si nici intreaga actiune. Doar principiul "Da mai departe!". Aseara mi-am amintit. Filmul e despre un copil de 13 ani care are de facut o tema la scoala, la stiinte sociale, si care la final moare. Dar nu inainte de a da un interviu si a explica principiul temei "Da mai departe!", tema care s-a transformat intr-un curent. Principiul e ca atunci cand primesti o mana de ajutor sa o dai mai departe intreit.


Nu multumiri, nu recunostinta vesnica, nu plecaciuni ci doar sa dai mai departe inteit, la 3 persoane care la randul lor ar trebui sa faca la fel... Sau poate mai multe... Importanta e acea mana de ajutor intinsa cuiva care are nevoie, important e acel umar pus la dispozitia cuiva care are nevoie de el pe care sa poata plange in voie, sau poate acele vorbe bune, de incurajare care pot reda increderea atat de necesara sa poata merge mai departe, sau poate doar urechi dispuse sa asculte...
Doar ca in ultima vreme am constatat ca cele enumerate mai sus nu sunt valorizare. Doar banii si bunurile sunt considerate ajutor. Doar chestiile concrete, palpabile, cuantificabile in bani, puse in balanta o inclina. Sentimentele, timpul alocat, incercarea de a intelege si a sustine nu au nici o valoare. Valoarea umana e undeva in coada listei de valori..... Asa cum propria valoare e pusa in evidenta prin denigrarea celorlalti, prin aruncarea cu noroi in tot ce e frumos in jur dar in special in cei ce au ajuns intr-un loc sau moment, sau o situatie de invidiat. Poate fara nici o legatura evidenta mi-am amintit ca, cu ani in urma ascultam in masina Voltaj. Mesajul melodiilor era moralizator iar ritmul alert. Ascult si acum cu drag si cu acelasi sentimente intense "Si ce?" (pot sa pierd in viata tot/ nu imi pasa/ ma ridic la loc/ si poti sa-mi iei ce vrei/ cat am langa mine toti prietenii mei.), "De maine" (dar de maine toate astea nu vor mai conta/ daca incerci sa spui asa:/ am sa trec si peste asta/ ce va fi va fi/ am sa strig iar asta-i viata/ e si maine o zi) pe langa restul melodiilor lor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.