21 martie, 2013

Alaturi de Sabina

 
O elevă de liceu din Covasna a fost ameninţată cu moartea pe reţeaua de socializare Facebook după ce, pe 15 martie, de Ziua Maghiarilor de Pretudindeni, a purtat o bentiţă cu tricolorul.
Sabina Elena, elevă în clasa a XI-a la un grup şcolar din Covasna, a povestit pentru presa centrală că, pe 15 martie, împreună cu încă doi colegi, a decis să poarte însemnele româneşti pentru că, de Ziua Naţională a României, colegii ei magiari au purtat însemnele Ungariei și i-au insultat pe elevii români!!!
"N-am luat vreo decizie în comun, pur şi simplu ne-am dus trei colegi cu o cocardă , cu o bentiţă şi cu un steguleţ, toate tricolore. Vineri am început şi am continuat luni şi marţi. Colegii de la secţia maghiară m-au huiduit şi mi-au adresat fel şi fel de cuvinte jignitoare, n-aş vrea să le reproduc aici (...)
Doamna dirigintă mi-a spus să nu mai port bentiţa tricoloră pe cap, pentru că se discută în cancelarie foarte mult despre asta. Am ascultat-o şi am pus-o la brâu. Şi astăzi a venit la mine să mi-o ia . A venit cu o foarfecă, cred că intenţiona s-o taie, nu ştiu dacă a tăiat-o sau dacă a smuls-o, că era prea mare agitaţia. N-aveam ce să fac, doar nu era să mă iau la bătaie cu doamna dirigintă... Până la urmă mi-a luat-o şi a plecat cu ea.
Am fost chemată la Direcţiune, mi s-au pus fel de fel de întrebări... M-au întrebat cu ce scop am făcut asta, ce am avut de câştigat, mi s-a spus că asta e instigare, că am stricat imaginea şcolii... Mi s-a mai spus că am făcut-o lată, că problema a fost ridicată la nivel naţional, că am instigat... Şi-am întrebat şi eu: 'La ce am instigat?’' , le-am spus că n-am avut nimic de demonstrat, că atâta timp cât şcoala nu-mi impune o ţinută obligatorie pot purta ce vreau şi cam atât... Ba nu, mai e ceva, pe Facebook am fost ameninţată cu moartea, înjurată şi făcută ţigancă", a declarat Sabina Elena pentru Cotidianul.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.