19 noiembrie, 2013

Aventura ING Bank

A inceput cu 4 ani in urma. Odata cu hotararea de reincredintare a copilului sotului meu. Ca sa primeasca alocatia si mai tarziu pensia alimentara a trebuit sa facem un cont pentru copil cu aceasta destinatie clara. Ne-am orientat dupa reclama tv. Foarte proasta idee. Fara comision de gestionare, fara comision de depunere, fara comision la retragere dar cu dobanda frumoasa la acumulare. Foarte frumoasa oferta. In plus aveam o gramada de cunostinte la ING asigurari de viata si am zis ca e promitatoare ideea, ca se lucreaza cu oameni tineri, abia deschisesera punct de lucru in Roman. O vreme toate au mers ca pe roate. Personalul de la Roman amabil si intelegator mai ales ca nu se lucra cu casierie ci doar cu ATM. Apoi s-a inchis punctul de lucru de la Roman. Locuiam cumva la mijlocul distantei intre Roman si Piatra asa ca o data pe luna faceam o plimbare in capitala de judet ca sa scoatem banii. Deranjant era ca nu se dadeau relatii telefonice si s-a intamplat de cateva ori sa mergem degeaba deoarece nu erau intrati banii. Dar am spus ca se mai intampla si am mers inainte. In iarna trecuta, cand drumurile spre Piatra Neamt au fost blocate de zapada am fost nevoiti sa ajungem pana la Bacau dar am luat parte abuna a lucrurilor si am vizitat cateva supermarketing-uri in care nu am intrat de mult. In primavara am avut surpriza sa se redeschida un ATM in Roman dar in loc sa simplifice relatia dintre banca si clienti au inceput problemele. Ajungeam in Roman sa scoatem bani si aveam surpriza sa fie bancomatul gol asa ca inca 45 km pana in Piatra unde se repeta povestea la 2 din cele 3 puncte de lucru. Si ca in legile lui Murphy abia ultimul era alimentat.
In iunie copilul a implinit 14 ani dar odata cu venirea verii au crescut cozile la evidenta populatiei asa ca decat sa stam 24 de ore la coada pentru a lua numar am preferat sa amanam momentul depunerii actelor pentru cardea de identitate pana in septembrie. Am continuat sa folosim cardul in bancomate cu drumuri, nervi si km suplimentari parcursi fara nici o instiintare de la banca ca ar trebui sa reactualizam datele contului.
Pana la inceputul lunii august cand, sotul meu a primit un e-mail in care era specificat un termen de 3 zile pentru depunerea actelor. Am sunat la banca (nu se pot primi relatii decat direct din centrala de la Bucuresti) am explicat situatia cu buletinul copilului si nu a fost nici o problema. I s-a solicitat copia dupa buletinul tutorelui si atat. La inceputul lunii septembrie am ajuns iar la Piatra Neamt si a depus atat copia dupa buletinul tatalui cat si hotararea judecatoreasca. I s-a spus ca e in ordine si ca atunci cand o sa avem cartea de identitate a copilui sa ducem o copie la banca. In octombrie surpriza: banii erau in cont dar cand tastam "retragere numerar" cardul era aruncat afara din bancomat fara nici o explicatie. Langa bancomatul de la Roman era un numar de telefon (de la Bucuresti fireste) unde am sunat si dupa jumatate de ora a fost preluat apelul de un consultant care a trebuit sa isi intrebe colegii, sa "verifice in retea" si dupa aproape o ora sa ni se spuna ca e blocat din cauza nedepunerii copiei dupa buletin. A mai urmat o perioada de explicatii si pana la urma s-a deblocat contul, am retras banii iar pe 11 noiembrie am scos CI-ul buclucas (peripetiile scoaterii cartii de identitate intr-o postare separata). Am ajuns iarasi la Piatra Neamt unde sediul judetean al bancii isi schimbase structura: disparusera caseriile, aparusera cateva birouri in plus si un sistem sofisticat de intrare in banca (unde erau doar bancomate) pe baza de card. O domnisoara cu aparat dentar care scotea doar sunete nearticulate a facut copii dupa buletine (a copilului si a sotului) si a spus:
- Gata! Am actualizat!
- Nu mai e nici o problema? a intrebat sotul
- Nu! Nimic!
- Mai trebuie ceva?
- Nu!
- Multumim.
Luni, pe 18 noiebrie ajungem la Roman cu treburi si sa verificam daca a intrat alocatia. Alta surpriza. Cardul oprit de bancomat si se emite un soi de chitanta unde se precizeaza ca a fost retinut (parca nu vazusem) fara nici o explicatie. La acel punct de lucru din Roman era un domn angajat al bancii cu un laptop. Intrebam ce se intampla si ne alegem cu un ridicat din umeri. Apoi suna sa intrebe cum sa ne restituie cardul si dupa 4 telefoane constata ca e o procedura complicata si renunta. Verifica "in retea" si contul (acela fara comisioane) era pe minus.
- Nu a intrat nimic!
- Bine, dar alocatiile intra la inceputul lunii, noi am trecut de jumatate, nu puteti verifica ce se intampla?
- Sunati la Bucuresti.
Urmeaza un nou telefon la Bucuresti, o noua jumatate de ora de asteptare pana se raspunde si dupa inca o jumatate de ora de explicatii, de "intrebat colegii" si de "verificat in retea" ni se spune ca a fost anulat cardul.
- De ce?
- Nu stiu! Sa intreb...
Domnul de acolo a ridicat din umeri si ne-a rugat sa stam noi putin acolo cat merge la magazinul de alaturi.
Am revenit cu un telefon la Bucuresti dupa jumatate de ora si ni s-a spus ca putem ridica banii de la caserie a doua zi la Piatra Neamt.
Nu pot descrie starea de furie in care ne aflam nu din cauza situatiei in sine ci pentru ca nu primeam nici o explicatie logica. Doar ridicari de umeri, verificari si atat.
Nu a durat decat 20 min sa deschidem un nou cont la o alta banca, cu un card atasat cu care se pot face si plati nu doar ridicari de numerar.
Azi, am sperat ca situatia s-a clarificat si am ajuns la ING Bank din Piatra Neamt sa ridicam banii si sa inchidem contul (nu stiu de unde ca nu exista caserie). Sperante desarte. Au fost 5 ore de discutii telefonice cu Bucurestiul, de tipat, de ascultat imbecilitati ("cardul nu are nici o treaba cu contul", "suntem limitati", "o plata din Trezorerie in ING Bank face 3-4 zile") si de umblat pe la diverse institutii si firme care au facut plati catre acest card in ultima saptamana (9-14 noiembrie) pentru a scoate copii dupa ordine de plata in incercarea de a intelege unde s-au blocat acele plati. Pana nu am amenintat cu plangere penala pentru inselaciune nu s-a deranjat nimeni sa caute o explicatie logica. Intr-un tarziu ne-a sunat cineva de la Bucuresti sa ne spuna ca contul a fost blocat pentru neactualizarea datelor intre 11 si 15 noiembrie (pe 11 noiembrie am depus noi actele) si nu au fost acceptate platile. Dar interesant ca plata refuzata in data de 14 noiembrie nu s-a intors in trezorerie nic dupa 3 zile. Am anuntat pe toti cei care au emis ordine de plata catre contul nostru ca in cazul in care reapar banii sa ii vireze catre contul deschis la BRD. Acum asteptam sa vedem ce se intampla....
Daca cititi aceste randuri, va rog sa va ganditi bine daca vreti sa lucrati cu aceasta banca "limitata" (expresia a fost folosita de un angajat al bancii).

4 comentarii:

  1. E lamentabil! Bancile se pricep cel mai bine sa-ti foloseasca banii si sa nu ti-i mai dea inapoi.
    Imi inchipui ce suparare ai avut si cate zile stricate!
    Sa ai o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaa. Si ce m-a deranjat cel mai tare e ca intrebau adresa si ne dadau niste replici ca pentru copii la gradinita. Aveau impresia ca daca locuim la tara suntem si analfabeti si ne uitam la banca ca la icoana....

    RăspundețiȘtergere
  3. Stai calma, nu se comporta asa doar cu cei de la tara. fetele alea care au 20 de ani si lucreaza acolo, ii trateaza pe toti cei ce nu lucreaza in domeniul bancar de parca ar fi analfabeti.

    RăspundețiȘtergere
  4. E de laudat ca angajeaza tineri dar parca angajeaza doar tinerii aroganti, impertinenti si cu un grad mare de nesimtire....

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.