01 februarie, 2014

Viata tihnita (slow living) - ianuarie 2014

HRANESC - (sa gatesti  si sa coci cat mai mult in casa, de la zero,cu ingrediente cat mai simple, integrale, naturale si , pe cat posibil, proaspete. Impartaseste aici o reteta preferata/un link/un secret de bucatareala.)
Fiind luna de iarna preparate proaspete nu prea sunt in gradina daar folosesc mult ce am depozitat pe vara si preparatele din purcelul taiat la craciun. La cumparaturi, in ianuarie nu prea ajung pentru ca provizii sunt suficiente. Ca retete preferate a lunii e ciocolata de calda de casa si biscuitii in diverse variante. 
PREVAD -  (sa conservi produse de sezon (la borcan, congelator sau prin deshidratare) si  sa faci un stoc de alimente si produse de igiena (folosind, pe cat posibil, reducerile din magazine sau cumparaturile angro). Ce ai conservat/stocat luna aceasta?) Nu am facut stocuri la nimic luna asta dar folosim din plin stocurile facute anul trecut. De la dulceata, compoturi pana la faina de grau si malai. Luna viitoare e nevoie de reinoit stocurile la condimente si cam atat....

REDUC - (reduc cheltuielile si consumul recicland, refolosind sau reparand lucrurile. Ce ai reciclat, refolosit sau reparat luna aceasta?Impartaseste proiecte sau idei.) Am reciclat 2 cutii, una de bomboane si alta de ciocolata (ca un plic de carton) pentru atele mele. In cea de bomboane pun papiotele (e inalta si stau "in picioare") iar in plicul de carton pun cartoanele de ate de la goblen. A fost nevoie sa tai cam 3 mm din cartoane ca sa intre perfect.Am pregatit cateva servetele ca sa le fac hainuta noua dar .... sunt in asteptare. 

Asta pe langa cateva cutii taiata pentru organizarea sertarului cu "maruntisuri" de la bucatarie.

INVERZESC- (traieste "verde" incercand sa folosesti cat mai multe produse naturale pentru curatenie, igiena si sanatate. Imprtaseste ce ai facut luna aceasta in domeniul "inverzire") Am renuntat la balsamul de rufe si cel de par in favoarea otetului. Otet pe cate il folosesc si la curatarea frigiderului.

CRESC - (plante, animale si pasari.Ce ai cules/ crescut in gradina/curtea ta luna aceasta?(sau in gradina/curtea bunicilor, a vecinilor sau de pe balcon)) Pai fiind prima luna ar trebui sa scriu ce am in curte la momentul asta: 14 gaini + 2 cocosi, 5 capre, 5 purcei + o purcica mica + scroafa gestanta, 2 pisoi + o pisicuta, doi caini (unul talie mica si unul talie mijlocie) iar la capitolul plante de ghiveci nu le stiu numarul dar am 3 ghivece cu kalashoe inflorite, craciunita (poinsetia) si un crin de ghiveci alb a scos bobocelul si are deja 10 cm. O parte sunt scoase la lumina langa geamuri iar muscatele sunt inca la iernat la beci.

CREEZ - (creeaza ca sa-ti hranesti sufletul sau sa realizezi ceva util.Creeaza pentru tine sau pentru altii (cadouri hand-made).Ce ai creat luna aceasta - proiecte de lucru de mana, craft-uri, etc.?) La capitolul asta e de scris: am terminat setul oferit cadou, o caciulita pentru Matei si o iconita goblen. Am in lucru o cuvertura de pat crosetata, o fusta impletita, o noua iconita inceputa si un sal impletit pentru o alta prietena.

DESCOPAR - (descopera lucruri noi,citind carti care te ajuta in atingerea obiectivelor tale, si in dezvoltarea ta personala. Ce ai citit/invatat luna aceasta?)  In ianuarie de regula ma ocup de carti de gradinarit in vederea organizarii gradinii, despre cresterea si ingrijirea plantelor dar in special despre vecinatati si modul cum se protejeaza plantele una pe alta dar am citit si carti romantice si cu invataturi crestine.

MA BUCUR - (bucura-te de viata, de momentele frumoase impreuna cu familia sau cu prietenii.Creeaza traditii, sarbatoreste, praznuieste...Impartaseste un moment pe care ai dori sa nu-l uiti.)  Luna ianuarie este luna in care sunt eu sarbatorita si ca nume si ca zi de nastere iar ca moment special, Matei mi-a facut o felicitare pop-up. Iar ca obisnuinte, Matei isi bea ciocolata calda dimineata cu noi "la cafea" iar dupa fiecare repriza de treaba pe afara (dat zapada, carat lemne) eu ii astept cu cana de vin fiert cu scortisoara.

SIMPLIFIC - (simplifica-ti viata scapand de lucrurile, relatiile, angajamentele si activitatile care nu sunt esentiale si nu se potrivesc cu valorile tale si cu felul in care ti-ai dori sa traiesti. Impartaseste ce ai facut luna aceasta pentru a-ti simplifica viata.). Sunt incantata ca am reusit sa reduc discutiile interminabile la telefon cu mama la cateva minute pe zi. 


O luna frumoasa, plina de bucurii in care am lucrat mult.

5 comentarii:

  1. Imi place mult ideea si ca ai inceput sa te organizezi asa!
    O sa o preiau si eu!
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Melly. Mi-a placut provocarea si pentru ca "centralizarile" fie ele lunare sau saptamanale ajuta la constientizarea lucrurilor frumoase din viata noastra!

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place capitolul "cresc" :). Nu stiu daca m-as incumeta la capre,de purcei nu mai spun :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Capreeee, mi-e dor de capre, sunt cele mai incredibil de amuzante animale de pe pamant si mai dau si lapte bun :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Din pacate adaposturile nu sunt asa cum ar trebui. Mai necesita investitii. Caprele stau acasa doar iarna. Vara sunt la stana. Visam la ziua cand vom avea teren si bani de garduri ca sa le tinem numai acasa. Sunt foarte obraznice si se catara unde te astepti mai putin dar laptele e foarte bun iar telemeaua e super...
    Purceii sunt usor de crescut in ciuda tuturor miturilor. Si e o sursa de venit in care bagi bani cate putini si ii iei grup. Am avut mari emotii cu fatarea scroafei dar spre surprinderea mea a fost foarte simplu (dupa 2 nopti de trezit din ora in ora a fatat singura intr-o jumatete de ora in a treia dimineata. Sunt necesari vara (inghit toata buruiana smulsa din gradina) si iarna transforma toate resturile alimentare in carne... Doar ca au nevoie de cateva minute la 2 zile pentru curatenie si inca cateva sa te speli dupa ce intri la ei...

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.