03 august, 2014

Viata tihnita (slow living) - iulie 2014

Provocarea a fost lansata de Irina iar mie mi-a placut mult ideea asa ca o continui.


Obiectivele lunare sunt:

HRANESC (sa gatesti  si sa coci cat mai mult in casa, de la zero,cu ingrediente cat mai simple, integrale, naturale si, pe cat posibil, proaspete. Impartaseste aici o reteta preferata/un link/un secret de bucatareala) 
Luna iulie a fost bogata in salate de castraveti din gradina, in ciorbe de legume dar si branza de capra cu mamaliguta calda...

PREVAD (sa conservi produse de sezon (la borcan, congelator sau prin deshidratare) si  sa faci un stoc de alimente si produse de igiena (folosind, pe cat posibil, reducerile din magazine sau cumparaturile angro). Ce ai conservat/stocat luna aceasta?)
Luna asta am depozitat:
sirop de galbenele
- mazare la congelator
- pastai la borcane si la congelator 
Am uscat plante: patrunjel, marar,leustean si galbenele
Si am depozitat fan si lucerna pentru iarna.

REDUC (reduc cheltuielile si consumul recicland, refolosind sau reparand lucrurile. Ce ai reciclat,  refolosit sau reparat luna aceasta?Impartaseste proiecte sau idei.)

Am reparat impreuna cu sotul si baiatul poarta de la intrare si am revopsit-o. Am transformat un tricou mai vechi intr-o husa pentru scaunul de haine din camera lui Matei, iar din niste tevi mai vechi de la o instalatie de incalzire si un portbagaj de Aro, vechi a facut sotul o scara mare pentru murul din curte.
INVERZESC(traieste "verde" incercand sa folosesti cat mai multe produse naturale pentru  curatenie, igiena si sanatate. Impartaseste ce ai facut luna aceasta in domeniul  inverzire" :).
- aici nu am nimic nou 
CRESC (plante, animale si pasari. Ce ai cules/ crescut in gradina/curtea ta luna aceasta? (sau in gradina/curtea bunicilor, a vecinilor sau de pe balcon)
O noua generatie de pui, de data asta cu o closca adoptiva
CREEZ  (creeaza ca sa-ti hranesti sufletul sau sa realizezi ceva util.Creeaza pentru tine sau pentru altii  (cadouri hand-made). Ce ai creat luna aceasta - proiecte de lucru de mana, craft-uri, etc.?)
Crosetez o fusta din bumbac si probabil voi mai scrie despre ea si in urmatoarele luni deoarece merge greu din lipsa de timp...

MA BUCUR - (bucura-te de viata, de momentele frumoase impreuna cu familia sau cu prietenii. Creeaza traditii, sarbatoreste, praznuieste... Impartaseste un moment pe care ai dori sa nu-l uiti.)

Ceaiul de seara din leagan, dupa ce am terminat de strans din curte, de inchis la pasari si animale, intre baia de seara si bagatul in pat. Recapitulam ce am facut peste zi pentru a incheia ziua multumiti....

SIMPLIFIC - (simplifica-ti viata scapand de lucrurile, relatiile, angajamentele si activitatile care nu sunt esentiale si nu se potrivesc cu valorile tale si cu felul in care ti-ai dori sa traiesti. Impartaseste ce ai facut luna aceasta pentru a-ti simplifica viata.).

Inafara de aruncatul unor haine si lucruri inutile, odata cu curatenia generala nu am facut nimic la capitolul simplificare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.