02 februarie, 2015

Jurnalul unui gradinar amator

Cand ( ziua, data, ora):
Luni, 2 februarie 2015 ora 16:16


Stare de spirit:
Sunt optimista. Visez la ce pot face, la ce voi face incercand sa se par realitatea de visare dar sperand ca daca visez mult sa pot si realiza mult...


Vremea:
E soare primavaratec. Mai devreme a nins un pic cu fulgi mari si pufosi care dansau in aer parca bucurandu-se de ultimile clipe inainte de a atinge pamantul si a se topi. E racoare dar am stat un pic prin curte visand, planificand, organizand...

Poza saptamanii:

Am salvat-o dintr-un mail.  Mi se pare ca nu ilustreaza dualitatea noastra ci faptul ca intotdeauna apare soarele dupa furtuna. Trebuie doar sa ai rabdare.

Gradina de legume:

E plina de coceni de porumb. Nici macar nu am reusit sa aram in toamna dar daca vremea va fi asa cum am vazut pe prognoze o sa fie arata cat de curand....
Intre timp am pregatit pamantul, jardinierele si semintele de ardei pentru "rasaduri in fereastra".

Via si livada:

Sunt triste. Via mai are nevoie de ceva propteli in primavara dar si anul asta doar va visa la stalpi metalici si o aranjare mai ordonata. Sunt alte zone din curte care au nevoie de investitii mai urgente. 
Livada nu e chiar o livada ci doar pomi plantati pe ici pe colo prin curte. Cei mai batrani au avut parte de curatari radicale in anul ce a trecut asa ca ii asteptam sa isi aranjeze coroana anul asta. Cei tineri asteapta "frati" si mai tineri in primavara....

Florile:
Au inceput sa apara mugurasi la trandafirul pitic din "putinica" de lemn de afara. Cateva zambile mai indraznete par a privi vremea iar dumitritele tinere ma cearta de cate ori ies afara ca nu le-am curatat inca pe cele batrane. Iarna a fost capricioasa asa ca au ramas triste si uscate prin gradina...


Plante la ghiveci:
Crinii din ghiveci au primit ghiveci nou si drept multumire se inalta pe zi ce trece.
Kalashoe dau semne de bobocei. Iar muscatele sunt tare triste. Le-am luat ghivece noi si ceva pamant pentru ele dar intra la planuri pentru saptamana in curs.

Plante aromate si medicinale:

Salvia are impresia ca a venit primavara asa ca isi schimba culoarea din gri inchis intr-un verde prafuit cu alb. Levantica pare sa fi murit de tot asa ca va trebui sa ii caut inlocuitoare si sper sa rasara semintele semanate primavara trecuta. 
Doar urzicile de pe marginea gardului au iesit vitejeste si ma bate gandul sa le culeg pentru un bors cu fasole.

De prin curte:

Am cumparat cos impletit din nuiele mare deci ne putem apuca de curatenie daca se mai usica un pic pamantul. Oricat fac curat in toamna, dupa ce se ridica zapada curtea arata de parca nu ar fi vazut maturoi in toamna.  Cocosii se bat pentru ca nu reusesc sa isi imparta gainile. Unul mai mic si porumbac reuseste in fiecare zi sa sara gardul si sa cante pe cerdac, in faca geamului de la dormitor. Purcica se rotunjeste de la zi la zi, sper sa avem rozalii multi si sanatosi in primavara. Cateii vor lasati liberi seara si treuie sa pregatim un cotet pentru capritele care se pregatesc de fatare....

In bucatarie si camara:

In camara continua operatiunea "golire borcane" iar borcanele goale se straduiesc sa umple rafturile din magazia de lemn. 
As vrea sa gatesc mai pe seara un bors de fasole cu afumatura si niste papanazi cu smantana si dulceata de mure...

Ma informez:

Despre constructiile din gospodarie. Avem nevoie d eun adapost nou la gaini pentru ca cel mostenit e mic si tare incomod cand trebuie luate ouale sau facut curat. Si despre constructiile din lut cu paie pentru ca trebuie modificat grajdul in asteptarea vacutei si este din "valatuci".

In plan pentru saptamana ce urmeaza:

Sa desenez planificarea gradinii, sa pun rasadurile de ardei, sa fac "inventarul" la seminte si sa completez ce lipseste. Asta pe langa rasadurile de ardei si mutarea florilor de ghiveci in hainute noi.

2 comentarii:

  1. Imi place mult poza aleasa de tine pentru saptamna aceasta.
    Iti doresc succes in toate proiectele despre care am citt in aceasta prima pagina de jurnal.

    PS: si eu am ramas cu gradina nearata di cauza lucrarilor la gard, dar din pacate la mine cu vremea ploioasa nu se intrezareste ziua aratului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Mihaela!
    si mie mi-a placut imaginea desenata de tine. Desenezi tare frumos!
    Spor sa ai si tu saptamana care vine la tot ce ti-ai propus!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.