19 aprilie, 2015

Jurnalul unui gradinar amator

Cand ( ziua, data, ora):
duminica 19 aprilie 2015

Stare de spirit:

Azi sunt optimista. Florile de zarzar, narcisele galbene si tufa galbena inflorita mi-au redat optimismul...

Vremea:

Destul de rece. E soare dar bate vantul destul de tare asa ca e o duminica petrecuta in casa...

Poza saptamanii:

Mi-a placut mult imaginea gasita pe net. Poate candva....



Gradina de legume:

Am reusit sa pun mazarea cu tot cu stalpi si primul rand de ate. Am pregatit si cartofii de pus in gradina depinde doar de vreme, sa nu mai ploua...

Via si livada:

Via e legata, sustinuta mai e nevoia doar de sapat. Iar livada.... Zarzarul (mutat de multe ori in ultimii 6 ani) are flori multe, caisul a dat frunzele, ciresul de mai si piersicul altoit au cateva floricele, gutuii au mugurasi iar parul timpuriu a inceput sa fac umbra ferestrelor. Si marea bucurie a fost puiul de alun plantat anul trecut care parea ca nu s-a prins. Are mugurasi.
Doar murul s-a suparat pe mine si i s-a uscat o coarda groasa si viguroasa. Dar mai sunt destule care promit o recolta buna.

Florile:

O sa includ tufele tot la flori si o sa spun ca liliacul are boboci, la fel cu merisorul japonez. Iasomia s-a porins toata iar trandafirii de dulceata sunt plini de bobocei de frunze. Mi-am cumparat rasad de "Motul curcanului" de mai multe culori.

Plante la ghiveci:

Le-am scos afara si unele s-au suparat intr-o dimineata mai rece... Doar muscatele sunt vesele si pline de flori...

Plante aromate si medicinale:

A inceput sa infloreasca papadia asa ca urmeaza zile de cules....

De prin curte:

Am 2 caprite pe tratament cu 5 iedute albe si un tapusor mic cu gri si negru. In cotet scroafa are 7 rozalii la fel de zburdalnici iar pisica Zurli e ... zurlie... Mai sunt si 10 pui albi de carne papaciosi si 2 incubatoare din care urmeaza sa iasa pufosenii de Sf Gheorghe.

In bucatarie si camara:

Deocamdata miros de cafea si paine proaspata.

Ma informez:

Despre tratamente la caprite...

In plan pentru saptamana ce urmeaza:

Gradina, daca ne ajuta Dumnezeu si nu ploua...

4 comentarii:

  1. mă bucur că ai scris ''jurnalul'' acum şi pot să îl citesc şi eu.
    mă bucur că aproape toate sunt ok pe la tine.
    când ai timp de toate?
    cu drag, îţi doresc multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce-o sa faci cu papadia culeasa? ce culegi de la ea si pentru ce?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina, culeg floarea si am 2 articole pe celalat blog despre asta: http://sezatoare.blogspot.ro/2014/04/sirop-de-papadie.html
    si:
    http://sezatoare.blogspot.ro/2014/04/primul-sirop-in-2014-siropul-de-papadie.html
    cred ca am si pe asta un articol despre cum se face siropul dar e mai vechi, daca te intereseaza...

    RăspundețiȘtergere
  4. Noi din papadie mai faceam miere de papadie, intr-un an am lasat si cateva flori in ea si s-a zaharisit putin in jurul florilor si ziceam ca e miere de bondari :)

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.