24 iunie, 2015

Fila de jurnal


Pentru astazi (data/hora):
Miercuri 24 iunie 2015, ora 8:00. Ziua de Sanzaiene

Afara:
E racoare. O racoare placuta de dimineata de vara. Pasarile ciripesc. "Maina Maicii Domnului" e incarcata de flori si zumzaie. Animalele sunt molesite, dar acea moleseala placuta de dimineata racoroasa....

Mă gândesc: 
La cate sunt de facut. La faptul ca au inceput sa imi iasa si mie plantele in gradina (intarzierea e datorata secetei), la lipsa de timp dar si la oameni frumosi.

Din locurile de unde invatam:
Anul care a trecut a fost o mare lectie pentru mine. Am invatat multe si din multe locuri, uneori de unde nici nu ma asteptam...

Sunt recunoscător pentru
Ploile din ultima vreme, gradina mea care infrunzeste, animalele mele "nebune" si asta pe langa familia mea frumoasa si tihna din gospodaria noastra.

Din bucătărie
In ultima vreme bucataria mea e zona de testare daca tot am trecut la "cea de vara". Am testat multe retete dar am si facut multe preparate pentru iarna dar si pentru vanzare. Acum am alinite pentru depozitare: compot de cirese dulci roz, dulceata din cirese dulci, siropul de tei si o portie mica de proba de dulceata de agrise. La macerat am o crema cu ardei iute, un sirop de menta si 2 sortimente de branza de capra in ulei de floarea soarelui presat la rece cu diverse condimente. La scurs am un cas de capra si o urda de capra iar in lighean am aluatul de placinte la dospit. Doar in ce priveste mancarea sunt in pana de idei. Am o ciorbita cu zarzavat mult si cam atat.  Si tot in bucatarie am agatat la uscat pana le ordonez la locul lor ceva buchetele de plante medicinale. 

Cu ce sunt imbracata: 
Inca sunt in pijamaluta maro primita de la o prietena draga in urma cu 2-3 ani: Pantalon scurt si un maieu cu dantela de saten.

Citesc: 
Bloguri deocamdata.
La Anca am descoperit o mica sportiva care merge la tenis si niste "croseturi" superbe. Anca face mici minunatii. Sa stii ca si eu am ceva de lucru in geanta in caz ca trebuie sa stau sa astept pe undeva... Si mi s-a facut dor de Copou. Perioada asta a anului e speciala pe Copou: sesiune de examene, emotii, ultimile plimbari inainte de vacanta, alergatul spre sali de curs sau biblioteci...
Iar colectia de cani e mai mult decat superba. Iti doresc sa ai bucataria la care visezi!
La Loredana mi-au placut randurile despre iubire. Sunt mai mult decat indemnuri, sunt pasi spre o viata frumoasa si implinita...
La Laura am gasit o reteta rapida de lichior de cafea. E practica atunci cand ai musafiri "neasteptati" si vrei sa pui si altceva pe masa...
La Irina mi-a placut mult articolul despre ordinea din camera copiilor si despre cum ii ajuti sa aiba anumite deprinderi. Mai tarziu e mai greu de deprins anumite obiceiuri. Iar in jurnalul ei am gasit o stare de pace si liniste. 
Iar la Claudia am admirat poze frumoase. Ceasul imi place mult de tot, sa te bucuri de el si sa iti marcheze doar clipe frumoase. Imi plac sandalele si "ceva frumos" e atat de frumos pentru suflet..  

Ceea ce astept (sper):
O perioada de odihna. Prefer odihna activa dar mai sunt ceva restante de rezolvat pana atunci si apoi pot sa ma ocup de proiecte mai de suflet...

Ce mai mesteresc: 
Am multe proiecte incepute si care trebuie terminate dar momentan "mesteresc" in gradina...

Ascult:
Linistea din casa si ciripeala de la fereastra...

În casa:
E oarecum ordine dar am inceput o "curatenie de vara" cu eliberarea si reorganiarea dulapurilor. Am multe de aruncat/dat asa ca sunt cutii de sortare cam peste tot...

Unul dintre lucrurile mele preferate:
Turul gospodariei dimineata. Imi place cum ma intampina pisoii la usa, caraiala gainilor cand le deschid usa cotetului, cocosul care se catara pe ceva si isi striga "cucurigul", grohaitul purceilor care cer buruiana, behaitul caprelor care asteapta mulsul si latratul lenes al cateilor, urmat de labele lor pe mine si botul care cauta mana pentru alintat... 

Unele planuri pentru săptămâna asta:
Dulceata de cirese amare.

Aici sunt link-uri pe care vreau sa le împărtășesc:


2 comentarii:

  1. de câte ori citesc ''jurnalul'' la tine, mă minunez de câte activităţi descopăr la tine! cred că lucrezi ca o albinuţă!
    îţi doresc spor în activităţi! multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
  2. Heeei, eu acum te citesc prima data! Si ma bucur!:) Frumos tare la tine!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.