15 ianuarie, 2017

Viata tihnita (slow living) - 2016

sursa: net
E un proiect mai vechi, din 2014, care mi-a placut mult, lansat pe un blog absent temporar. Am scris atunci cateva luni la rand apoi am abandonat din lipsa de timp si pentru ca nu aveam tot timpul ceva de scris la fiecare "capitol". O sa il reiau si eventual sa modific "capitolele" nule. Deocamdata voi completa lista pentru anul 2016



HRANESC (sa gatesti  si sa coci cat mai mult in casa, de la zero,cu ingrediente cat mai simple, integrale, naturale si, pe cat posibil, proaspete. Impartaseste aici o reteta preferata/un link/un secret de bucatareala) 
Anul 2016 a adus retete noi la capitolul branzeturi. Am testat casul de capra, telemeaua de capra, branza de capra. Asa cum am testat forme de branzeturi si modalitati de ambalare pentru a vinde surplusul.


PREVAD (sa conservi produse de sezon (la borcan, congelator sau prin deshidratare) si  sa faci un stoc de alimente si produse de igiena (folosind, pe cat posibil, reducerile din magazine sau cumparaturile angro). Ce ai conservat/stocat anul trecut?)
Stocuri am facut ca in fiecare an atat in camara cat si in beci si in congelator. Produse noi au fost: siropul si dulceata de liliac.

REDUC (reduc cheltuielile si consumul recicland, refolosind sau reparand lucrurile. Ce ai reciclat,  refolosit sau reparat anul trecut?Impartaseste proiecte sau idei.)
La capitolul acesta voi trece proiectele mari: reparat adapostul vacilor, construit din lemn reciclat un adapost la capre, adaptat cotetul puilor pentru depozitat stiuletii de porumb, reparat masuta de curte a carui blat se degradase, reconditionat o masina veche de cusut "Ileana", reconditionat un sifonier vechi din lemn care a primit haina noua si a fost promovat de la magazie la dormitor...

INVERZESC(traieste "verde" incercand sa folosesti cat mai multe produse naturale pentru  curatenie, igiena si sanatate sau orice altceva crezi ca intra in aceasta categorie. Impartaseste ce ai facut anul trecut in domeniul  inverzire" :).
Am modificat un pic domeniul pentru ca in general folosesc cat mai multe produse naturiste asa ca voi trece la capitolul acesta plantarea a 3 pomi fructiferi noi (prun, mar si par), a unei tufe de mur si a doua tufe noi de trandafir catarator.

CRESC (plante, animale si pasari. Ce ai cules/ crescut in gradina/curtea ta anul trecut? 
In momentul acesta, ca o consecinta a anilor trecuti, avem 2 vaci, 8 capre si un tap, o scroafa si 20 gaini. Mai avem si caini si ceva pisici. 
Pe langa acestea avem gradina si campul care produc atat pentru casa cat si pentru animale.

CREEZ  (creeaza ca sa-ti hranesti sufletul sau sa realizezi ceva util.Creeaza pentru tine sau pentru altii  (cadouri hand-made). Ce ai creat anul trecut - proiecte de lucru de mana, craft-uri, etc.?)
Pentru acest capitol nu prea a fost timp. M-am limitat la un pulover pentru mine, o caciulita pentru Matei, un goblen mic, o pereche de sosete si un sarafan pentru mine, gresit si desirat, aflat momentan in lucru.

MA BUCUR - (bucura-te de viata, de momentele frumoase impreuna cu familia sau cu prietenii. Creeaza traditii, sarbatoreste, praznuieste... Impartaseste un moment pe care ai dori sa nu-l uiti.)
M-am bucurat de fiecare zi alaturi de cei dragi, de fiecare zi frumoasa, de fiecare zi obositoare si de fiecare realizare oricat de mica a fost ea.


SIMPLIFIC - (simplifica-ti viata scapand de lucrurile, relatiile, angajamentele si activitatile care nu sunt esentiale si nu se potrivesc cu valorile tale si cu felul in care ti-ai dori sa traiesti. Impartaseste ce ai facut anul trecut pentru a-ti simplifica viata.).
Cred ca mai degraba e o imbunatatire a vietii. A fost un an in care am incercat sa ma bucur de micul nostru univers. Un an in care am socializat foarte putin. Un an in care m-am concentrat pe mine si familia mea. Un an in care am invatat mult si multe. Un an in care am incercat sa creionez directii, scopuri si sa le initiez.

6 comentarii:

  1. Frumos an ai avut, draga Corina. Atunci cand punem lucrurile pe hartie, vedem ca am facut totusi mai multe decat credem initial. Un an bun si prosper iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce minunat draga mea, ce frumos si firesc e totul la voi, chiar daca se obtine cu multa sudoare:). Bravo, tu ne arati ca se poate:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Uau, eu nu am mai auzit de sirop si dulceata de liliac!? Sunt foarte curioasa... 😊

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.