18 februarie, 2018

Poveste caprina


In ultima luna de iarna incep sa apara iedutii pufosi. Anul acesta am separat capritele viitoare mamici cate 2 sau 3 intr-un tarc. In primul s-au nimerit 2 capre mai batrane, surori gemene, si fiica uneia din ele de acum 4 ani - Blanduta. "Babutele" au fatat cate 2 iedute zburdalnice iar Blanduta un iedut care, din pacate, ne-a parasit foarte repede. Initial ne-am gandit sa ducem Blanduta inapoi in turma dar era greu de prins si de muls. Asa ca am lasat-o acolo. In prima seara am primit laptic de la ea dar incepand de a doua zi dimineata, la ora de muls, nici un strop de lapte nu ajungea in cana mea. Aseara, dupa 2 zile fara lapte, deja ma gandeam sa sun veterinarul dar era sambata seara tarziu si am amanat pe luni.
Bine am facut pentru ca azi-dimineata am dezlegat misterul.
Stand cu alti 2 ieduti la prima lor masa in tarcul alaturat, am avut surpriza sa constat ca toate cele 4 iedute din primul tarc se "certau" de la lapticul Blandutei.  Iar Blanduta statea linistita si mai ridica cate un picior astfel incat toate cele 4 sa aiba acces usor la pulpa ei. La un moment dat s-a intors si a impins-o cu botul pe cea mai mica ca sa nu ramana fara laptic.
Normal ca la ora de muls eu nu mai aveam de unde lua lapte. "Fetele" mele tupaitoare vor sa creasca mari mai repede, iar Blanduta le e doica. Din pacate nu aveam telefonul la mine sa surprind momentul dar macar nu imi mai fac griji nici pentru Blanduta si nici pentru gemene ca nu le ajunge lapticul...
Steluta are 3 zile

Baietii de azi (au cca 8 ore)

"fetele" mai mici (au 3 zile) cu Blanduta

"Fetele" mai mari (au o saptamana) cu mamica lor

4 comentarii:

  1. O lume a necuvântătoarelor ce „cuvântă” prin simpla și fireasca lor viețuire mai mult decât noi, cei veșnic nemulțumiți.
    Spor în lucrul tău bun, Corina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vaaaaai Corina ce minunatii! Super, super draguti mirositori a lapte:).

    RăspundețiȘtergere
  3. ,,Chiar de-i mic, neinsemnat,

    Si de snur sta agatat,

    El vesteste-n toata tara

    Ca soseste primavara

    Martie e, asadar

    Prima luna-n calendar

    Care-anunta toata tara

    C-a sosit iar primavara!

    Si din prima zi, se stie,

    E-un motiv de bucurie:

    Martisoarele apar

    - Mici minuni aduse-n dar.

    Prinse-n snurul impletit

    Sunt gata de oferit.

    Bucurie si noroc

    Aduc tuturor, pe loc,,


    O primavara minunata!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.