09 septembrie, 2020

ganduri despre campania electorala (1)


Pentru ca suntem in campanie electorala si fi cumpaneste bine decizia ce o va lua in legatura cu votul, ar fi bine sa mai analizam unele aspecte din seria una zicem/promitem si alta facem. Astazi este despre tineri si oarecum despre invatamant. Se folosesc ca slogane de campanie "sustinem invatamantul", "invatamant de calitate in mediul rural" si altele pe aceeasi tema...

 Ideea e buna.

Invatamantul rural are nevoie de sustinere, de promovare si de multa atentie. Din pacate s-a inradacinat ideea ca la tara nu se face carte sau cum mi-a spus mai demult o doamna profesoara: "la tara se face scoala de masa, daca vrei performanta iti duci copilul la o scoala de prestigiu". Dar eu sunt mai incapatanata si nu mi-am dus copilul la o scoala de prestigiu pentru ca s-a dus singur la un colegiu de prestigiu ca urmare a notelor obtinute la examen. Pentru mine, si poate si pentru altii, a fost dovada ca se poate. Cu un pic de interes din partea unui adult/profesor si ceva mai mult interes din partea elevilor si a parintilor dar si cu un dram de motivatie, din clasa baiatului meu de la scoala din comuna sunt, acum, 5 sau 6 studenti in ani terminali. Deci cred eu ca se poate. In ultimii ani, dupa plecarea baiatului la liceu, singura mea legatura cu scoala au fost discutiile cu parinti care au copii la scoala. Dar schimbarile s-au vazut: autobuze scolare noi, trasee noi pentru liceeni, o gradinita noua, burse scolare, sustinerea profesorilor navetisti si altele mai marunte si mai putin evidente. 

Acum ma uit la promisiunile de campanie. Vrem un invatamant de calitate la tara si garantam asta inscriindu-ne copiii la scolile din oras "de prestigiu", iar pentru asta, eventual, sotiile au domiciliu legal tot in oras.

Ce putem intelege din asta?

Pai ori sustinem ori nu sustinem? 

Ori ne intoarcem la radacini, ori suntem jumate aici, jumate in oras?

Ori vrem sa facem ceva pentru viitorul copiilor si nepotilor nostri facand parte din comunitate ori ne "securizam" doar valorile familiale iar restul sunt doar "de masa"?

Ori candidam si daca castigam comuna devine familia noastra largita ori candidam si primaria devine doar un loc de munca relativ caldut?

Cum sprijinim invatamantul rural daca nu il recomandam copiilor nostri?

Cum sprijinim tinerii daca pe ai nostri copii nu ii integram in comunitatea locala?

Raspunsurile vi le puteti da singuri.....

Eu imi doresc sa imi pot creste nepotii intr-o comuna civilizata dar cu valori traditioanale. Imi doresc ca, in viitor, baiatul sa locuiasca cu familia lui in comuna si sa ii pot vedea cat de des ne putem permite. Imi doresc sa nu mai fiu nevoita sa ajung in oras pentru lucruri mici sau activitati de rutina. Imi doresc sa imi pot petrece dupa-amiezile libere impreuna cu oamenii din comunitatea restransa. Imi doresc vecini de varsta apropiata daca nu mult mai tineri. Imi doresc sa aud rasete de copii pe strada si pentru asta incerc, sustin si votez oameni care, cred eu, pot face o comuna atractiva pentru tineri dar si o comuna in care cei in varsta se pot simti pretuiti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.