25 ianuarie, 2022

Ganduri de ianuarie

 Mai e putin si s-a terminat luna. Nici nu imi vine sa cred. Aveam de gand sa fac unele lucruri dar vremea rece si raceala m-a facut sa le mai aman un pic. Probabil pentru februarie daca vremea o sa fie un pic mai blanda. Ianuarie a fost pentru odihna. Cu greu am iesit din ritmul de maraton al ultimilor luni ale lui 2021. Decembrie a fost pe turatie maxima. 

Ce mi se pare frumos la zilele astea e increderea lui Matei in el. A inceput anul scolar cu o gramada de incertitudini si temeri. Temeri ce abia acum au inceput sa se risipeasca. Temeri ca nu e bun, ca o sa se descurce mai greu, ca nu va face fata la catedra. Venea cu un pachet de idei (culese in anii de scoala) despre munca la catedra care nu aveau nici o legatura cu realitate. Idei despre care am tot discutat in vara dar argumentele mele nu pareau deloc convingatoare. Asa ca l-am lasat sa se convinga. A inceput cu avant, cu idei noi, cu modalitati de predare interactive, dar a fost descurajat de unii directori incrancenati in metode. Si-a revenit pe final de an si, dupa un prim semestru, a invatat ca schimbarile se fac cu pasi mici si doar cunoscand ambele sisteme, ca poate tot ce isi pune in minte, ca "munca" nu e munca daca iti place ce faci si ca pe unii oameni mai bine ii lasi in ale lor decat sa ii contrazici. Imi place atitudinea lui si modul de abordare a diverselor situatii chiar daca se mai framanta pentru ce a zis sau a facut vreun director. Priveste situatiile cu multa maturitate si invata zilnic ceva nou. Ceea ce imi place.

Asa cum imi place si felul in care arata casa. La interior mai e nevoie de cateva corpuri de mobilier dar in mare e gata. Exteriorul in schimb are nevoie de multa atentie. Iar in curte... Fiecare an vine cu idei noi. Mai trebuie un copac, ar fi bun si un alt butuc de vie, o planta noua decorativa sau de mutat una, un strat de flori modificat sau infiintat. Odata cu primavara incep sa se vada schimbarile curtii si sa identific ce ar mai fi de modificat astfel incat micul nostru univers sa ne imbie la tihna sufleteasca.

Asa cum am mai spus, anul acesta as vrea sa fac si ceva schimbari profesionale. Doar ca depind de multi factori. Asa ca  le iau pe rand. Nu stiu inca cat timp va trebui sa aloc unor activitati si cat timp mai ramane pentru altele. Momentan sunt "sunt la incarcat", ca telefonul. 

3 comentarii:

  1. Mult succes în toate! Iar băiatului care e la început de drum: încredere în forțele proprii, optimism! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Succes in toate! Te admir ca ai asa putere sa dezvolti incredere in oameni, sa le dai sanse, sa-i indrumi.
    Eu nu ma mai dedic casei de niciun fel, stii bine de ce.
    Indiferent ce activitati iti doresti, sa fie cu zambete si buna dispozitie, nu te incarca prea mult! Am invatat sa ma bucur de viata altfel sau cel putin asta incerc sa fac.
    Zambesc si ma rog la Dumnezeu sa-mi dea putere sa ies din povestea mea sis a incep alta de la zero. Ceea ce iti doresc si eu tie!
    Stii ca o colega m-a indemnat sa mai merg la biserica pentru ca e tare necurat ce s-a intamplat in utlima perioada si e necurat ce se intampla cu restul chestiilor.
    Apropo de flori, niciun ghiveci nu-mi rezista in casa in care stau, niciuna, toate se usuca instant. Un ghiveci l-am dat pe holul din fata usii. Nu pricep ce e cu casa asta de toate se strica, se ofilesc, pasarile au zburat tot ce am avut.
    Am chemat preotul acum cativa ani dar lucrurile sunt la fel.
    Sa ai spor la gradinarit!
    Un weekend linistit si placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! Mersul la biserica ajuta mai mult decat ne putem imagina. Ar fi bine sa ajungi la slujbele Sf Maslu. Si sa ai la tine cateva obiecte de imbracaminte ale copiilor (tricou, maieu) pe langa ulei si faina. Ar fi minunat daca ai putea ajunge la Sf. Liturghie si sa stai cat poti. Si de fiecare data putin mai mult decat data trecuta. Florile nu iti rezista pentru ca tu esti nemultumita, suparata, trista. Ele sunt empatice. Si nu infloresc decat intr-un mediu plin de iubire, calm si bucurie. Ca si copiii. Muscatele sunt considerate ca un indicator a starii de bine din casa. Si sunt mai rezistente.
      In situatii de genul asta (coincidente stranii sau intamplari ciudate) eu fac curat in casa cu muzica la tare dupa ce aerisesc bine. Cu o rugaciune inainte. De regula catre Maica Domnului. In care cer ajutor in tot ceea ce fac. La final aprind tamaie si dau in toata casa. Si aprind o lumanare pentru linistea si binecuvantarea casei si multumesc pentru ajutor. Eu prefer parfumate.
      Se spune ca o casa e oglinda a sufletului femeii. Cum e in jurul ei asa e si in sufletul ei... Mi-a trebuit mult timp sa inteleg asta. Si multe ghivece de flori ofilite si aruncate... :)

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.