25 septembrie, 2022

Fila de jurnal 25/9

 O zi de duminica frumoasa. Durerea de masea e la locul ei. Abia astept sa ajung maine la stomatolog. 

sursa: pinterest
Toamna s-a hotarat sa ne arate cat de colorata si de luminoasa poate fi. Incepe sa se simta si aroma gutuilor de langa masa de afara chiar daca cea de struguri e mai persistenta. Camara mea e din ce in ce mai plina. Deja nu mai am unde sa pun. Zilele trecute am incercat sa fac un inventar sa vad la ce categorie am depasit numarul de anul trecut de nu mai incap borcanele pe rafturi. Castravetii sunt campioni. S-au facut multi anul asta si pe rand astfel incat am tot pus la otet. Compotul e si el depasit. Cel de cirese amare nu a fost in plan dar e foarte gustos. Si la zarzavaturi am depasit numarul din acelasi motiv ca la castraveti. Am avut productie buna la ardei si am tot facut. In plus, anul asta am facut 2 portii de zacusca. In ultimii 2 ani nu am facut pentru ca nu prea se manca si mai era din anii precedenti. Dar iarna trecuta, in postul mare, am cumparat asa ca m-am pus pe treaba. Am pus pepenii la murat. In mare din productie proprie dar am suplimentat si cu cativa din gradina parintilor mei. Urmeaza varza dupa ce o culeg din gradina. Si cred ca urmeaza o curatare a gradinii cat de curand. Mai las doar vinetele si ardeii pana cade bruma. Asta in gradina de rasaduri. Cea de radacinoase cred ca o curat cat de curand si o pregatesc de arat. Suntem un pic intarziati la cules cartofii, in principal din cauza ploilor din septembrie dar cred ca rezolvam si aceasta problema cat de curand. 

Cu amenajarea din casa mergem mai incet din cauza treburilor de afara si a drumurilor in oras. Nu stiu cum s-a facut dar saptamana trecuta am tot fost pe drumuri cu o gramada de incurcaturi. Asa ca la hol, sotul meu a ajuns la curatat peretii pentru a-i pregati de gletuit. Merge greu din cauza faptului ca e spatiu mic, fiecare perete are o usa si o provocare (tablou electric, router, cabluri, etc). Dar in casa e cald, facem focul de mai bine de o saptamana si multa dezordine pe langa praf. Abia astept sa termine ca sa intru la  o tura de curatenie generala.

Cursul meu merge bine. Multe constientizari de genul ”asta e motivul pentru care ma comport asa” si multe momente dureroase dezgropate carora trebuie sa le gasesc partea buna sau lectia invatata (”daca nu as fi trecut prin asta poate ca nu as fi putut fi ...” sau ”nu m-as fi descurcat in situatia ....daca nu ar fi fost acel moment”) dar e bine pentru ca o oarecare liniste incepe sa isi faca loc in sufletul meu. Incep sa caut bucuria in fiecare obiectiv sau vis pe care il am si daca nu o gasesc fauresc altul care sa o contina. Incep sa fiu mai selectiva in alegeri chiar daca uneori sunt irascibila, nervoasa, iritata. Procesul nu e usor si ma bucur ca cei dragi inteleg asta si ma sustin in ciuda tuturor zilelor in care sunt antipatica, necomunicativa si morocanoasa. Ce ma bucur e ca a disparut tensiunea din umeri, nu imi mai amortesc mainile si migrenele sunt mai rare. Asa ca ma pot bucura de toata bucuria toamnei. 

O duminica minunata tuturor si o saptamana frumoasa!


5 comentarii:

  1. la mine nu s-a facut un castravete, un dovlecel, nimica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imi pare rau... Noi am folosit pentru prima data sistem de udat cu picatura si rasadurile puse pe folie. Am udat cate 15 min pe saptamana (duminica cand nu foloseam prea multa apa la bucatarie sau la spalat) in perioada urata de seceta.... Am avut noroc ca am avut apa in fantana si chiar daca mai ramaneam fara, isi revenea intr-o ora-doua...

      Ștergere
  2. Si eu ma confrunt cu lipsa de spatiu din camara. Nu am tinut cont daca am depasit sau nu conservele de anul trecut, dar tot ce am cules din gradina si se putea conserva intr-un fel sau altul, atunci am conservat. Castravetii au fost la putere si la mine in acest an, dasr si datorita solarului si a faptului ca am pus mai multi ca de obicei. Sistemul de udare cu picatură și folia agricola ( acum cea textila) le folosesc de ani buni, deși mai am si locuri unde trebuie sa ud cu furtunul si nu am folie (radacinoasele nu merge la folie).
    Ma bucur să citesc că îți merge bine la acel program de dezvoltare personală. Mult succes în continuare.
    Duminica atrecut deja, sper ca te-ai putut bucura de ea. Iti doresc o săptămână fructuoasă.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sanatate multa iti doresc.
    Si spor la treaba, sa terminati renovarea holului.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.