25 mai, 2023

Fila de jurnal

În sfârșit s-a încalzit. Acum 2 saptămâni încă faceam focul seara iar acum dormim cu geamul deschis. Din păcate miezul zilei, pentru mine e destul de obositor. Nu doar că mă simt toropită, dar soarele de prânz îmi creează o stare urâtă de disconfort, așa că fie imi găsesc de treabă in casa, la răcoare, fie imi iau o pauză de somn ceea ce duce la nopti mai scurte (ca somn) și un pic mai agitate. Oricum ultimile două săptămâni au fost destul de agitate. Pe lângă aglomerarea treburilor in curte si câmp (cosit, intors, balotat) am avut si multe drumuri datorate finalului de an universitar la Matei (si final de master), dar si perioadei de depunere dosar titularizare cu tot felul de hartii si completări de dosar, cu scapari si emoții. Speram ca guvernanții să se tina de cuvant si sa fie posturi titularizabile de la jumatate de normă ca să scape de această nebunie anuala a titularizării. Am citit multe comentarii legate de notele de la titularizare a profesorilor, făcute de persoane care habar nu au câtă uzură nervoasă implică acest examen dat anual de profesori uneori până la pensie pentru materii cu 1-2 ore pe săptămână la o scoală. Asa cum se discută mult de acele concedii, confundate cu vacantele scolare, ale cadrelor didactice, fără a se lua in calcul că aceste examene de titularizare ocupă toată vara, incepând din mai cand se depun doasarele până in august când sunt sedintele publice pentru ocuparea posturilor, sedinte care se tot tin pâna la final de septembrie când se completează normele didactice si toate astea pentru un contract de muncă pe un an.

În curte au inflorit margaretele, bujorii dar si macii batuti. De cativa ani ma tot chinui să prind acest soi de maci decorativi si abia anul acesta am 2 fire mari. Sper că anul viitor să am gradina inundata de aceste frumuseti. 

În gradina sunt in intarziere, dar vom recupera saptămâna viitoare. A inflorit mazarea, au inceput să iasă fasolele de pastăi iar cartofii au lujerii destul de maricei. Căpsunile sunt destul de mari si le analizez zilnic dacă incep să se coacă, agrisele sunt si ele destul de maricele si probabil vor deschide sezonul de dulceață. Aseară am zărit primul trandafir de dulceață care iși arată timid petalele in timp ce menta e inaltă si ar fi cazul să o culeg. Probabil azi voi deschide sezonul de cules plante medicinale cu cateva flori se soc. Urmează o perioadă destul de aglomerata în gospodărie iar eu am inceput un nou curs de dezvoltare personala. Un curs in care am cunoscut doamne extraordinare, trecute de varsta pensionării dar care debordează de entuziasm si bucurie chiar daca au in spate o istorie destul de zbuciumata sau poate datorită acestei istorii. Un curs care a răscolit iar dulapul meu de emoții, din care mai iese câte un schelet si până nu le pun in ordine, pe fiecare in sertarul său nu cred că voi fi prea comunicativă sau poate voi fi după ce le voi intelege. Din fericire acest curs e un pic mai scurt decat precedentul si sper că rezultatele vor fi mai rapide pentru că deja am o fundatie pe care să mă reconstruiesc. Citind notițele cursului precedent am constatat că obiectivele cu care l-am inceput sunt fie atinse, fie in curs de atingere asa că in acesta am indraznit să pun obiective un pic mai îndrăznețe. 

Se anunță o vară plină de emoții, de care as vrea să mă bucur la maxim, mai ales că devin din ce in ce mai suplă iar cantarul a devenit un prieten drag cu care sunt nerebdătoare să mă văd saptamanal.

4 comentarii:

  1. Ce frumos este sa va citesc! Mult succes la titularizare, pe mine ma bate gândul sa incerc la suplinitori in toamna, sa vedem dacă raman ceva posturi, am emptii, nu stiu daca asta e drumul pe care tb sa merg mai departe dar voi incerca!! Mult succes in toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bafta multă! Nu eu dau titularizarea :). Al meu tanar fecior s-a inscris la mate anul asta. Anul trecut a dat la info. Vrea să isi pastreze cateva ore de info si restul pe matematica pentru a reduce numarul de scoli la care preda. Acum e aglomerat cu ultima sesiune la master, lucrarea de disertatie dar si titularizare si bachete scolare de final de ciclu gimnazial la scolile la care preda adică cinci. Iar eu il sprijin cat pot :).
      Până nu incerci nu ai de unde sa stii dacă e pentru tine sau nu. Dar iti recomand macar 2 ani la catedră până să decizi, primul an e de acomodare cu sistemul. Iar posturi, ce e al tău e pus deoparte. E o meserie frumoasă cu multe satisfactii emotionale.
      Te mai astept pe aici!

      Ștergere
  2. Multa bafta feciorului la titularizare si voua putere sa il sustineti in continuare. Sa ai spor la treaba, dar si la alungarea tuturor scheletelor din dulapul cu emotii😃.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.