26 aprilie, 2024

Jurnal saptamanal 4/aprilie

 A trecut si saptamana asta. Cu drumuri, cu sarbatoare...

Un amestec ciudat de ploaie cu soare. Imi place ploaia de anul asta. Parca nu mai e obositoare ci proaspata si revigoranta. Pamantul se bucura, iarba creste, natura e proaspata. Doar ca ne tine la distanta de gradina. Sotul meu a pregatit gradina de rasaduri. Mai e nevoie sa verifice benzile de udat cu picatura de anul trecut si sa repare sau inlocuiasca pe cele care s-au deteriorat. 

Iedutii au trecut la program de intarcare partial - noaptea sunt separati de capre - pentru ca vreau sa fac si caș pentru zilele de sarbatoare. Salata si spanacul au crescut la un nivel bun de salata si cred ca e momentul sa incerc ridichile daca s-au facut. Cartofii timpurii cresc frumos, posibil pe la final de mai sa fie buni de pus in tigaie. Iarba creste repede de la ploaie iar florile sunt intr-o explozie de culoare. Narcisele sunt pe trecute in timp ce lalelele infloresc pe rand, bujorul are boboci mari iar surpriza vine de la treandafirii de dulceata pusi anul trecut, care stau sa deschida flori.

Teoretic e nevoie sa aloc ceva timp pentru siropuri dar probabil printre picaturi sau dupa sarbatori. Menta mi-a facut cu ochiul zilele astea ca e destul de mare si m-ar tenta si un pic de sirop de papadie in timp ce stau cu ochii pe brad a carui muguri incep sa apara. Treaba e clara: incepe sezonul de siropuri, plante medicinale si fructe marunte. In gradina mare mai am de pus fasolea si sa suplimentez cu cateva randuri de usturoi in timp ce pregatesc gradina de rasaduri unde as pune si cateva fire de rosii mai devreme. Urmeaza porumbul in camp si bostanosii prin gradini.

Legat de sarbatori, curatenia va fi in primele 3 zile ale saptamanii viitoare urmand ca ultimile 3 zile sa fie pentru bucatareala. Mi-am pus in gand sa acord mai putin timp pentru online ca sa ma pot bucura de aceasta perioada frumoasa.

Voi ce planuri aveti pentru perioada urmatoare?

8 comentarii:

  1. Hărnicută, hărnicută! Spor în tot ce ti-ai propus, cu tihnă, meditație și comuniunea oferită de slujbele frumoase din Săptămâna Patimilor.
    Eu nădăjduiesc luni sa termin cu grădina la care sa revin doar după sărbători, apoi biserica și casa sunt prioritățile mele. Domnul și Maica Domnului sa ne dăruiască clipe de liniște și bucurie! Multă putere părintelui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajuta! Multumim, Maria! Spor sa ai in tot ce ti-ai planificat!
      Sa ne fie cu bucurie sarbatorile Pascale cu tot ce inseamna ele!
      Bucurie si la casa voastra!

      Ștergere
  2. Doamne, cat de frumos povestești. Am senzația că m-am plimbat cu tine prin ograda și prin gradina. Te rog sa ne pui și câteva poze.
    Anul acesta curățenia este mai la suprafață, pentru că, după sărbători vom intra Intr-o perioada de modificări. In ceea ce privește pregătirile, anul acesta fac numai ce mi-au spus soțul și copiii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Astept o zi cu soare si cu timp liber pentru poze.
      Sa fie cu bucurie pregatirea pentru sarbatori!

      Ștergere
  3. eu as vrea sa termin curatenia pana pe marti, maxim, si apoi sa ma bucur de vacanta

    RăspundețiȘtergere
  4. Și eu îmi doresc să termin curățenia cât mai repede. Am nevoie de odihnă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajuta!
      O vecina a mea care mai avea un pic si facea o suta de ani imi zicea ca „pastele nu vine cu parul si nici nu se rastoarna pamantul daca nu le faci pe toate”. Asa am invatat eu ca e important ca eu sa fiu bine...

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.