29 iulie, 2011

pastai la borcane pe iarna


sursa foto: internet
 Am terminat de pus pastaile la camara. E primul an cand nu le congelez ci le pun la borcane. Dar mi-au placut atat d emulte cele mancate iarna trecuta la borcan incat am cerut reteta acelei doamne dragi de la care am mancat si am inlocuit gheata cu apa sarata.

Reteta Ioanei pentru  fasole pastai in apa cu sare


Ingrediente: 4 kg de fasole verde sau galbena; 2 linguri sare, apa
Mod de preparare: se aleg pastai proaspete, fragede, care se trec prin jet de apa rece si se taie capetele. Intre timp, se fierbe, intr-o oala de 5 litri, apa cu sarea. Cand clocoteste, se adauga pastaile, iar dupa 2-3 minute se scot la scurs. Se aseaza fasolea in borcane spalate si uscate, astfel incat sa ocupe cat mai bine spatiul din borcan. Se toarna apa in care au fost oparite legumele, astfel incat sa acopere fasolea, dar sa ramana 2-3 cm pana la gura borcanului. Se sterilizeaza conservele timp de 30 minute, cronometrand de la primul clocot. Se lasa sa se raceasca in cratita, apoi se duc la camara.Pentru siguranta, se poate pune cate o aspirina la borcanul de 800 gr.
Mazarea se face la fel, insa se fierbe bine (ca pentru mancare) si se pune sigur aspirina 1 pastila la borcan de 800 gr.

Multumesc mult pentru retete si nu numai....

15 comentarii:

  1. Buna Corina,
    Te rog sa-mi spui daca reteta a fost buna si nu au fermentat . Si eu vreau sa pun la borcan anul asta.
    Multumesc.
    Doamnne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am si acum cateva borcane de anul trecut si inca sunt bune. Am avut cateva borcane care au fermentat din greseala mea. Am pus mai multe borcane decat imi incapea in oala de sterilizat si acele borcane care au stat cam 1-2 ore capsate inainte de fierbere au facut o depunere albicioasa pe fundul borcanelor si "piscau" la gust. Anul acesta am pus doar atatea borcane cat incap in oala. Daca pui sarea in apa inainte de a pune fasolea raman pastaile tari. Pentru ca la gatit sa fie un pic mai fragede se fierb o idee mai mult (5-7 min)si se pune sarea cand sunt aproape gata.
    Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Corina !Am cateva zile de concediu si mi-am propus sa mai pun una-alta in camara. Azi mergem la tara dupa pastai.
    Vacanta placuta in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  4. La fel puneam si eu pastaile la pastrare , dar ca si dv. cativa ani la rand puneam la congelator . Anul acesta am plin congelatorul si nici nu vreau sa nu-mi pun cateva pastai pentru a le gati la iarna .
    Asadar uitandu-ma am dat de reteta ce mi-am amintito si pe care o stiam dela mama mea care ....
    Multumesc deci pentru ca mi-am reamintito !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Inainte de a pune borcanele in camara verificati-le.Toate pastaile trebuie sa fie ridicate in sus,pe fundul borcanului trebuie sa fie numai apa.Un astfel de borcan are 36 luni valabilitate.

    RăspundețiȘtergere
  6. am si eu o intrebare fara aspirina nu tin??

    RăspundețiȘtergere
  7. Fasolea mi-a tinut fara probleme si fara aspirina dar la mazarea am avut o problema la borcanele fara aspirina: a facut o depundere albicioasa pe fundul borcanului si si-a modificat gustul. Poate am gresit eu ceva dar de atunci le pun aspirina pentru ca mazarea e mai sensibila. Se poate incerca si fara...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sincer, eu nu le cantaresc. Am grija sa respect proportiile la apa si sare.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu am gasit scris cata apa trebuie. nu as vrea sa gresesc cantitatile.Va rog sa imi spuna cineva.
    MULTUMESC MULT !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. la 4 kg de legume se pun 5 litri de apa si 2 linguri de sare pentru oparit.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna seara, adresez si eu o intrebare pe care o consider importanta. Daca pastaile se pun calde in borcane, plus apa clocotita, in care au fiert, apa pentru sterilizat trebuie sa fie si ea clocotita? Sau macar aproape de temperatura borcanelor? Eu asa stiam, nu am incercat niciodata altfel.

    RăspundețiȘtergere
  12. Daca se pun imediat la sterilizat apa trebuie sa fie aproape de temperatura borcanelor. De regula se capseaza cand sut fierbinti si se pot pune la sterilizare mai tarziu iar daca apuca sa se raceasca apa in care se pun poate fi rece adica tot aproape de temperatura borcanelor...

    RăspundețiȘtergere
  13. Daca sterilizati borcanele asa cum ati spus, este inutila aspirina. In conditii de boxa, la bloc, borcanele astfel sterilizate tin si 3 ani.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ati incercat cumva sa le puneti la borcan cu sos de rosii / bulion? Am multe rosii, si as vrea o reteta buna pentru pastaile de fasole.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.