03 ianuarie, 2024

cuvantul anului 2024

 E un obicei pe care l-am adoptat după pandemie, cand aveam nevoie de „ancore” de care sa ma agat atunci cand totul parea a fi haos.
Un cuvant care sa guverneze intreg anul. Am fost sceptica la inceput. 2021 a fost sub semnul bucuriei doar că abia iesiti din nebunia lui 2020 inca mai aparea cate „un val” de teamă iar bucuria a fost cam greu de gasit si cand o gaseam era pentru o perioada scurtă. 2022 a fost sub semnul lui acasa si cumva toti ai casei si-au gasit acel sentiment de acasa in sufletele lor. 2023 a venit cu vis si ni s-au implinit multe vise vechi si altele noi. Am stat mult sa ma gandesc la cuvantul anului 2024. Nu a venit asa usor ca celelalte dar pana la urma s-a desprins ASEZARE. E un cuvant in spatele caruia se ascunde sentimentul de a le pune pe toate in matca lor, atat sentimente, activitati, stari si emotii. E un cuvant care aduce după el o oarecare stare de organizare, de confort si chiar de liniste. Functionez bine dupa liste si o oarecare rutina chiar daca imi plac si provocările, anticipările si curiozitatea de a vedea cum decurg unele idei/planuri. Cred ca ASEZARE vine un echilibru intre rutina si provocare, cu o dozare sanatoasa a fiecareia.

Voi ati ales cuvantul anului 2024?

Cum vi se pare acest obicei?

10 comentarii:

  1. Nu stiu de ce dar acest „asezare” al tau îl asociez mai degrabă cu „sedimentare”. Te simt ca fiind după o perioadă plină de realizari, carte publicată, cursuri motivaționale, de instrospectivă etc... multe proiecte în care te-ai implicat si pe care le-ai dus la bun sfărșit cu brio. Cumva am senzația că ai nevoie de a sta si a te bucura de tot ce ai reușit, de ce ai dobandit înainte de a te apuca de alte proiecte noi. E cumva ca la clasă cand predam o lectie nouă, explicăm, intelegem si mai stam pe probleme să se întipărească bine metodele de lucru înainte de a trece la un capitol nou.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam asa ceva. Am nevoie sa pun fiecare activitate pe făgasul ei ca să nu le amestec si sa nu mai vad capatul la nici una. Doar ce am inceput anul cu proiecte noi si am nevoie sa le sedimentez ca sa nu ma imprastii cumva, chiar ca la clasa, sa fixez informatiile pe fiecare materie.Multumesc!
      Un an cum il visezi si un pic pe deasupra!

      Ștergere
  2. Doamne ajuta sa reusesti sa asezi toate lucrurile pe fagasul lor, asa cum iti doresti.
    La mine cuvantul anului este Recunostinta.

    RăspundețiȘtergere
  3. La mulți ani!
    Să-ți fie anul cu bucurii, așezare sufletească față de lucruri și oameni, sănătate și proiecte minunate!
    Îmi place cuvântul ales!
    Mi se pare că așezarea implică să te oprești din haosul zilei, să-ți organizezi timpul, proiectele, gândurile...Să te conectezi cu tine, cu Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesant cum lumea isi alege la inceputul fiecarui an un cuvant care sa-l defineasca (pe el insusi,pe anul care se va asterne ,in general ) Lumea-da, eu- ba ! Mi se pare greu sa alegi din multitudinea de stari, situatii, ceva ce ar putea fi cuprins intr-un singur cuvant, oricat ar fi el de cuprinzator . Si pe deasupra, sa te si straduiesti sa " intri " in semnificatia lui, ca intr-o haina bine croita. Admir pe cei ce pot face asta si care pot sa spuna cu multumire la sfarsitul anului ce a trecut : uite, am ales bine, m-am straduit sa ma " ajustez" astfel incat sa "incap" in el si sunt multumita. Anyway , asta e parerea mea si nu vreau sa supar pe nimeni cu ea. Va doresc tuturor un an 2024 cu toate la locul lor,cu sanatate si feriti de primejdii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e obligatoriu sa fii ca restul lumii. E o chestie de alegere. Asta pe de o parte. Pe de alta parte nu as zice ca e musai sa „incapi” in cuvant, eu il vad ca pe o intentie/directie/sens. Ceva ce imi doresc in anul cu pricina si care sa incapa intr-un cuvant, ca un ac de busola. Mai mult ca stare decat ca actiune. E chiar mai usor decat sa faci un buget pe anul urmator pentru ca starea aleasa nu depinde de incasari.
      Un an 2024 cu sanatate, realizari si binecuvantari de tot felul sa ai!

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.