22 februarie, 2023

Fila de jurnal

 Săptămâna asta a fost vreme de primăvară, cu temperaturi de până la 10 gr C dar cu vânt.
Am profitat de vreme ca să recuperez restanțele la spălat rufe, datorate unui pompe de evacuare la masina de spălat care s-a gripat. Îar vântul m-a ajutat să usuc rufele între două spălări astfel încât le-am și strâns destul de repede.

Și dacă tot am stat mai mult pe afară am lucrat puțin în gradinuța de primăvară și am semanat spanacul, am pus un pic de ceapă pentru frunze verzi si o găleată de cartofi pentru cartofi timpurii. În toamnă au fost multe alte treburi și grădinuța a rămas un pic cam nebăgată în seamă.

Și zmeura a primit un pic de atenție și am început să o curăț. Seceta de anul trecut se simte, drajonii tineri sunt foarte puțini față de alți ani.  O să fie mai puțină dulceață anul asta. 

Și tot pentru că a fost cald am început curățenia în bucătăria de vară. Dacă se încălzește voi începe să gătesc acolo pentru că am mult mai mult spațiu decât în bucătăria mică din casă, și pentru că am de spălat gălețile și vasele de la lapte. 

Viviana, vițica mică, deja face năzbătii la cele aproape 3 săptămâni ale ei. Ieri dimineață s-a strecurat pe lângă soțul meu și a ieșit în curte. A făcut câteva ture de curte cu Ina (cățelușa creață) pe lângă ea. Apoi s-a dus la Bobiță care lătra supărat că nu se poate juca și el. În urma înfruntării de priviri, Bobiță s-a declarat învins si a intrat cu spatele în cușcă, în timp ce Vivi, triumfătoare, s-a întors cu spatele, a aruncat din picioarele din spate și a fugit la mama ei. Triumful merita să fie sărbătorit cu un pic de lăptic.

În bucătărie, azi am făcut prima tură de cașcaval din această lactație a vacii iar săptămâna trecută am făcut iaurt cu ferment. Au ieșit foarte bune. Aș vrea să îmi iau un aparat de vidat ca să pot face și telemea.

La capitolul timp pentru mine, continui să citesc și să lucrez pe schimbare de obiceiuri, am început și o carte interesantă pentru lectura de seară și am deșirat un pic din rochie pentru că nu imi plăcea cum a ieșit. Probabil săptămâna viitoare voi încerca să o termin că tot se anunță vreme mai rece. Și tot săptămâna viitoare vreau să termin și serialul Crown de pe Netflix.  

Singurul domeniu în care am stagnat e următoarea carte. Am mai multe idei de structură și nu reușesc să ma decit care ar fi cea potrivită, dar probabil se va așeza varianta cea mai potrivită la timpul potrivit.

8 comentarii:

  1. Bucurie multa la tine in ograda:). Sa ai spor la scris, ca abia astept sa citesc in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mult spor in ceea ce ți-ai propus, Corina!
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce năstrușnică este Vivi! Îmi imaginam scena pe măsură ce citeam.
    Deja ai plantat pe anul acesta: Eu nici răsadurile de ardei nu le-am pus încă. Dar am văzut ieri lăstari de trandafir, deci e cazut să scoatem foarfeca și să ne apucăm de taiat.
    Spor la tot ce ai de făcut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaa. Vivi acum e cam suparata. I-a pus veterinarul cercei ieri (crotalii) si unul l-a agatat in adapatoare si si-a despicat urechea....
      Am pus pentru timpurii in gradinuța mică din fața casei. De răsaduri nu m-am apucat incă, aștept să treaca valul asta de frig :). Doar cativa ardei in ghivecele de flori...

      Ștergere
  4. ce citesti?am primit si eu carticica, dar inca n-am ajuns pana acolo sa o iau, ma asteapta in cutia postala :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. „Inima prospera” de Julia Cameron. E cu teme săptamânale si chiar daca am mai avut câte o săptămana in care nu am cititi imi place stilul. Iar in paralel mai am puțin din „Codul emoțiilor”. Eu mai iau pauze la carți până asimilez informația si apoi merg mai departe :).

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.