01 august, 2021

Bucurii de iulie

sursa: pinterest
 A mai trecut o lună de vară. Ne apropiem cu pași repezi de perioada mea favorita din an: toamna colorată. Legumele încep să se coacă iar cămara începe să se aglomereze.
Luna iulie a fost plină de emoții. Nu s-au terminat bine emoțiile de la licența lui Matei că au urmat cele de la admiterea la master. Normal ca a intrat, dar pana nu vezi acolo, negru pe alb, nu te liniștești. A fost amuzant momentul. Așteptam rezultatele pe 22 dar pe 21, seara, l-am văzut intrând la noi în cameră, cu privirea în jos (să nu se dea de gol):
- S-au afișat rezultatele!
- Și?
- Vino să vezi!
- Cum e?
- Vino să vezi!
- Hai mă, zi odată!
i-am zis în drum spre camera lui.
- Am intrat! Dar hai sa vezi! deja era iritat așa că m-am uitat pe monitor. Noroc ca dăduse fontul mare pentru ca nu îmi luasem ochelarii.
- Ohoooo... 10 la interviu? Felicitări!
- Da... Mă așteptam... 
- Și sunt doar 2 de 10?

- Da.... Dar la mate sunt mai mulți... - deja eram eu iritată de lipsa lui de reacție. Facultatea de matematica are doar 2 programe de master: unul didactic și cel de matematici aplicate, în limba engleză.
- Dar ei nu au susținut interviul în engleză!
- Ce mare chestie? Abia acum sunt oficial în vacanță.
Și cam asta a fost toată reacția lui pe moment. 
În timp ce noi ne agitam, ne bucuram de reușita lui, el căuta sa vadă ce cursuri face. Abia după 2 zile a reușit să iasă din ritm și să se bucure. Doar că nu voia să spună nimănui ca să nu îi strice careva bucuria. Prea târziu pentru ca noi suntem mai efervescenți când suntem bucuroși. Până și postarea de pe FB a fost cu șantaj emoțional, cu ironii în postare (ca sa fie pe a lui) și cu zeci de discuții după ce am distribuit-o. Dar a trecut.
Odată intrați ”oficial” în vacanță am trecut la activități de vacanță: scos usturoiul -  mare bucurie pentru că producția a fost foarte bună. Iar în locul său am plantat răsaduri de praz. 
Apoi au apărut castraveții. Și la ei producție buna așa că unii au ajuns în oțet și în cămară. Apoi caise din care am făcut și compot și gem. Ambele au poposit în cămară lângă celelalte compoturi (de cireșe și de vișine) și dulcețuri (agrișe, coacăze, zmeură, căpșuni, trandafiri, cireşe amare, cireşe dulci, vişine...). Nici congelatorul nu e gol. Are deja o colecție frumoasă de caserole: cu zmeură, căpșuni, mazăre, păstăi, mărar, leuștean și legume asortate (mazăre, morcov și dovlecel). Și pentru ca producția la ceapa roșie e foarte bună îmi doresc să încerc o dulceață de ceapă pe lângă cea de ardei iute. 
August se pare că va fi încărcat. O să vedem ce ne va aduce... Dar între timp începe postul şi multe legume aşteaptă în grădină să ne încânte cu aromele şi culorile lor.
O luna frumoasă tuturor!

2 comentarii:

  1. Vaaai, ce ma bucur pentru voi! Felicitari! Ai crescut un baiat de milioane! Sa fie sanatos si sa aiba viata buna!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.