29 august, 2021

Filă de jurnal - final de august

Plouă! 
Mocănește de toamnă. 
Și e rece. 
Ca toamna...
Și totuși e final de august într-un an în care toate anotimpurile au fost anapoda. 
Zilele trecute am văzut berzele în stol. Se pregătesc de plecare. Rândunele fac exerciții de zbor cu puișorii. Mai ales pe ploaie și când bate vântul.
Îmi e dor de anii în care făceam pregătiri de începerea școlii. Mă uit prin magazine la rechizite, etichete și instrumente de scris. Doar că nu mai cumpăr. Matei are laptopul și atât. 
Nici decorațiuni de toamnă nu pot face pentru că urmează o perioadă de modificări în casă. Perioadă care îmi cam dă emoții din cauza vremii. Mai ales că modificările implică și dormitorul. Dar privind în urmă, mai toate modificările le-am făcut toamna. Anul trecut am reușit să așez în casă cu câteva zile înainte de crăciun. Așa am scăpat de maratonul de curățenie de crăciun.
Acum sper că voi reuși să fac acea triere a lucrurilor pe care o tot amân. Să păstrez doar ce folosesc și să arunc sau să donez tot ce stă nefolosit de multă vreme. Dar mai ales să înlocuiesc lucrurile vechi. 
Am început cu reorganizarea beciului și a cămării. Doar că le fac din mers, pe măsură ce depozitez pentru iarnă. Producția grădinii a fost mult peste așteptări. De la ceapă care s-a făcut mult peste așteptări și ca mărime și cantitativ până la vinete. E primul an când nu cumpăr vinete de pus pe iarnă. Am făcut și depozitat zarzavat pentru iarnă din producție proprie pe măsură ce s-au copt. Anul acesta nu a fost cu maraton de zarzavaturi. Doar gogoșari și conopidă nu am pus în grădină și va trebui să cumpăr. Până și pepenii de pus la murat vor fi din grădină.
Am sentimentul unui nou început. Poate și din cauza faptului că Matei intră într-o altă perioadă a vieții lui - cursurile la master. Sau poate doar pentru că vine septembrie. Iar septembrie este un etern nou început: început de școală, începutul anului bisericesc, început de toamnă...

Un comentariu:

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.