13 iunie, 2022

Jurnal in iunie

 Astazi soarele si-a revenit dupa ziua de ieri care a fost o zi rece. Fata de zilele trecute, ziua de Rusalii a venit cu ploaie si vant. Soarele a fost prezent dar cam timid si se ascundea din cand in cand. Ploaia era sporadica dar binevenita pentru ca pamantul are nevoie de apa. In curte parfumul florilor se amesteca cu aroma fructelor. Din pacate timpul e scurt si nu reusesc sa fac tot ce ar trebui. Mai ales ca mai apar si drumuri sau activitati dincolo de curte si gradina. Inceputul de luna a fost furtunos si plin de evenimente.

De ziua lui Matei, ca in fiecare an a fost luat prin surprindere cu tortul pe care i l-am luat:


 Am fost invitata la festivitatea de final de clasa a 8-a si banchet la una din grupele mele de la gradinita. A fost emotionant mai ales ca am fost cu Matei in calitate de profesor. 

Lista cu ce trebuie facut in curte si gradina e din ce in ce mai lunga. Cand bifez o activitate apar altele 2-3 in plus. Si cum e sarbatoare, hoinaresc pe bloguri sau grupuri de gradinarit si ma apuca depresia: totul e aliniat, prasit, fara fir de buruiana. La mine nu ajung in capatul gradinii ca trebuie sa o iau iar de la capat. Fie fac eu ceva gresit, fie unii au mai mult timp ca mine sau pur si simplu in poze e prins momentul "perfect".

Curtea in schimb are acel aer usor salbatic, plina de flori si verdeata dar cu un aer mai natural, de parca toate au crescut de capul lor.... Avantajul e ciripeala variata a pasarilor, de parca sunt in padure, combinata cu bazaitul albinelor si zborul lin a fluturilor.

Trandafirii cataratori din fata bucatariei de vara




ciresele de iunie



capsuni autohtoni. foarte dulci, usor salbaticiti

ciresele amare


pastaile timpurii

o panseluta ratacita intr-un cauciuc cu plante suculente

coltul casei extrem de parfumat

capsuni remontati, gladiole, rosii chery pe gard si patrunjel cret


alta panseluta si alta planta suculenta 

Planuri pe restul de luna nu prea fac. Ma adaptez din mers in dorinta de a face tot ce e de facut in iunie:
 - siropul de trandafir, 
- dulceata de capsuni, cirese, coacaze, agrise, visine, 
- compoturi si gemuri
- cules plante medicinale 
- prasit gradina
- plantat rasadurile de varza pentru toamna 
- recoltat mazarea si congelat
- incercat reteta de branza halloumi
si daca mai e timp, continuat micile proiecte de redecorare curte dar si trecerea la nivelul urmator a unui proiect mai mare inceput acum un an jumate. Proiect ce merge greu pe de o parte din cauza resurselor (de timp si financiare) iar pe de alta parte din cauza birocratiei. Dar toate la timpul lor.

6 comentarii:

  1. O fi aliniat totul pe la aptii, dar eu așa tanjesc după o curte cum ne arătați dumneavoastră... Așa dor îmi e de stat la țară, de muncit în grădină, de privit seara și in zi de sărbătoare roadele muncii... Sper să revin curand la aceste obiceiuri. Sufletul meu tânjește după ele! Mulțumesc pentru alinare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajuta sa fie dupa sufletul tau! Adevarul e ca oricat de incarcata e ziua, in linistea serii simti ca a meritat!

      Ștergere
  2. Și eu vreau o grădină cu toate aliniate și puse la punct...dar în cele două -trei ore după amiază cat sunt acasă e cam greu ... Eu fac naveta și plec la 4.30 și ajung la 17 acasă... Bine că a dat Dumnezeu ploaie 😉🤗
    Îmbrățișări, Corina, ani frumoși și sănătoși lui Matei și să vă bucurați de tot ce vă dă viața!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Si cand stateai mai mult pe acasa si aveai animale si implicit teren pentru furaj, nu prea puneai poze deci clar ca nu erau toate "de pozat" :). M-am mai linistit :) O vara cu multe bucurii si la tine!

      Ștergere
  3. În primul rând, La multi ani, Matei!
    Stii bine ca treaba într-o gospodarie nu se termina niciodată. Nu ai nimic de facut atunci cand nu mai vrei sa faci nimic. La o gospodărie ca a ta e imposibil sa zici gata, am terminat, chiar și numai cu jumulitul buruienilor. Și mie mi se întamplă la fel, încep dintr-un capat al gradinii și pana ajung în celalalt e la loc. Si cum mai sunt și ploi ( la noi chiar au fost în ultima perioadă), buruienile cresc mult mai repede decât legumele.
    Și eu am tot făcut poze dorind să reiau jurnalul de grădinar, dar am tot amanat ca nu era ”aliniat” totul cum spui tu și se vedea roșia nelegată, buruiana nejumulita...și uite ca am ajuns la jumatatea anului și eu tot nu am scris despre grădină. Dacă voi aștepta să terminit de aranjat, cred ca abia la toamnă - iarnă o sa scriu.
    Spor la bifact cât mai multe de pe lista de treburi. Și succes cu proiectul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim! De o saptamana stam (si eu si sotul) doar cu sapa in mana. Ca variatie am legat si copilit rosii, am facut siropuri si dulceturi. Si astazi, cand am zis ca e gata, sotul meu a inceput sa rada ca de luni o luam de la capat.... Cartofii mai au nevoie de o tura :) .....

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.