03 martie, 2024

Jurnal saptamanal - 1/martie

 A fost o saptamana cu vreme frumoasa.

 In prima parte a saptamanii am petrecut cate jumatate de zi prin curte. Am mai ars din resturile vegetale din curtea animalelelor, din gradina iar sotul meu a pregatit gradinuta pentru semanat culturile de primavara - salata, spanac, ceapa verde, cativa cartofi si mazarea. Gradina de rasaduri este arata dar mai sunt catev zone pe margine unde e nevoie sa insist cu harletul. Sunt zonele unde nu a ajuns plugul din cauza gardului. In curte, curat cate o zona mică. Din pacate in a doua jumatate de saptamana pe langa ceata si vreme umeda am si fost prinsi cu tot felul de activități.

Vineri am sarbatorit 1 martie la biserica, pe langa Taina Sf Maslu am impartit si martisoare iar la final am avut o sarbatorită care a venit cu tort si cafea. A fost o sarbatoare in marea familie a parohiei. Seara am petrecut-o intr-o locatie faina din zona noastra: Motel Condor. A fost o seara cu martisoare, dans si voie buna ce s-a terminat pe la miezul noptii. Am stat cu oameni frumosi, am cunoscut oameni frumosi, am reîntalnit oameni pe care nu i-am vazut de ceva ani. M-am bucurat de un inceput de primavara cu multe chipuri zambitoare.

Deja mi-am facut aprovizionare cu seminte pentru gradina, cu arpagic si altele necesare inceputului de primavara. Usturoiul de toamna e verde si vesel in atmosfera umeda de astazi. Ma gandeam ca voi face ceva poze cu ghioceii firavi din curte, cu bobocii timizi de viorele si cu frunzulitele inchise la culoare ale lalelelor, zambilelor si narciselor ce ies timid din paman dar ploaia mi-a stricat planul...

Pe de alta parte citesc mult, vorbesc si mai mult, atat cu prietenele facute in curs anul trecut cat si cu doamne care au nevoie de cineva la care sa se raporteze in aceasta frumoasa calatorie a dezvoltarii personale. Si vad rezultate, vad chipuri mai senine, vad acceptare atunci cand apar provocari si timp petrecut mai putin in lectii si mai mult in bucurie iar asta imi umple sufletul de bucurie.

Dintele meu (un incisiv lateral) si-a facut de cap: dureri de cap, dureri sub nas, stare de nervi, iritare si mult antibiotic. Deja intru in a treia saptamana si inca sunt pe antibiotic. Durerea a cedat, e suportabilă, canalul e deschis pentru drenare si astept cu nerabdare ziua de miercuri pentru ca stomatologul să vada evolutia. Sper ca de data asta nu va mai ofta. Am cautat si in „Marele dictionar al bolilor” sa vad ce imi transmite dintele meu si am zambit. Era atat de previzibil: relatia mea cu mama care e sublima dar lipseste cu desavarsire. Chiar daca mental am acceptat atat situatia cat si deciziile ei, emotional se pare ca mai am de lucru. Probabil e una din acele situatii in care lucrezi toata viata pentru ca sunt emotii ascunse, reprimate care ies la suprafata in forme din ce in ce mai subtile. Dar e frustrant sa vezi ca poti indruma pe altii spre o liniste sufleteasca in timp ce nu poti face nimic pentru cei dragi. Doar speri ca pe masura ce tu iti accepti si vindeci propriile emotii vor putea si cei din preajma ta sa iti urmeze exemplu. Pe de altă parte daca nu le-as trai pe propria piele as mai putea sti ce sa le spun doamnelor ce vin spre mine? Probabil că da, dar s-ar simti că e doar teorie si rezultatele nu ar mai fi atat de spectaculoase cum mi se par mie...

Urmeaza o saptamana in care voi imbina treaba prin curte/gradina care va fi in functie de vreme, cu lansarea urmatorului meu curs scurt (despre iertare si iertarea de sine ce va incepe odata cu postul) cu cititul si curatenia in casa. Vreau sa dedic luna martie, in care se anunta o vreme capricioasa, curateniei de primavara in casa pentru ca pregatirile de paste sa fie mai mult despre suflet si bucate. Pastele se suprapune cu o perioada agricola mai aglomerata. 

Daca va tenteaza o calatorie spre paste mai timpurie, lasati-mi comentarii pentru a pregati o provocare de martie despre curatenia de primavara.

La fel si daca va intereseaza inscrierea in cursul „Sunt doar un om - Iertare”, lasati-mi comentarii cu un numar de telefon (nu le voi publica) si va contactez apoi pe whatapp.

O duminica frumoasa si o saptamana minunata sa aveti!

4 comentarii:

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.