29 iunie, 2023

Jurnal saptamanal

 O zi inceputa cu lumina soarelui ce imbratisa curtea umeda de la ploile de peste noapte. Ploi binecuvantate ce apar mai des in ultima vreme dar de care au atata nevoie culturile. Pasarile ciripesc vesele in curte in timp ce blanosii dorm tolaniti care pe unde au apucat.

În gospodarie sunt multe de facut, motiv pentru care muschii mei cam tipa cu o febra musculară continua pentru ca nu fac aceeasi treaba zilnic. Abia aseara am putut dormi fara sa ma trezesc peste noapte din cauza vreunei incheieturi obosite sau a unui muschi amortit. Probabil de la oboseala. În plus m-am trezit dimineata energica si fara nauceala si am putut sa imi fac niste teme amanate din curs.

Mi-am inceput ziua cu picioarele goale in iarba din curte luând „micul dejun” in zmeuris. Iar apoi mi-am privit gradina de legume dupa tratamentul cu sapa de ieri. Fasolele de pastai cataratoare incep sa urce pe araci in timp ce cele de conserva au iesit un pic mai timide si cam rare. Buruiana taiata e inca verde printre randuri. Si daca la postarea trecuta povesteam ca am terminat cu rasadurile, astazi pot spune ca am terminat de copilit si legat rosiile. Suntem la prima incercare cu palisarea si al doilea an cu sistem de udare cu picatura si folie de mulcire. In general gradina arata bine si e in curs de curatare de buruieni. Mai am de completat pe unde sunt goluri iar castravetii-rasad sunt deja infloriti in timp ce cei semanati abia scot nasul la soare. Mazarea am recoltat-o si sta cuminte la racoare in congelator. Urmeaza sa mai seman niste castraveti in locul ei. 

La capitolul pus pe iarna am bifat compotul de cirese, dulceata de cirese amare, sirop si dulceata de trandafiri, dulceata de nuci si cea de capsuni. Cat de curand le va urma in camara dulceata de „fructe mici” (agrise, coacaze, ultimile capsuni si zmeura), apoi siropul si gemul de zmeura si posibil o dulceata de agrise. Ciresele mele amare s-au suparat de la inghetul din primavara asa ca sunt in cautarea unor cirese amarui pentru compot. Nici visine nu prea sunt dar compotul de visine nu e asa cautat si mai am de anul trecut. La congelator am pus mazare, marar, leustean si un pic de patrunjel.

Pe partea de dezvoltare personala sunt la finalul acestui curs de 6 saptamani care a fost cu foarte multe provocari si eliberari de emotii captive. Astazi am realizat ca foloseam in discursul meu interior o fraza de genul „nu imi permit sa fiu slaba, trebuie sa fiu puternica” in timp ce tineam diete ca sa slabesc si ma plangeam ca nu au efect. Limba romana e o limba frumoasa in care cuvintele au multe intelesuri asa ca nu aveam cum sa devin mai supla/slaba in timp ce imi repetam ca nu imi permit. Si am cheltuit o gramada de bani cu dietele si suplimente alimentare care sa ma ajute sa slabesc si cand colo cheia era in mintea mea. Sunt curioasa in urmatorul curs, pe care il voi incepe la jumatatea lunii iulie ce voi mai descoperi. E fascinanta aceasta calatorie catre mine in aceasta etapa. 


Ceva poze din curte si gradina:









































4 comentarii:

  1. Ce frumoase sunt pozele din curtea ta. Arată foarte bine roșiile pe folie. Am folosit și eu mulți ani așa folie, apoi am trecut la cea textilă, nu mai e nevoie s-o arunc toamna.
    Mult spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Am vazut folia la tine si probabil o voi incerca cat de curand. Ma inspir des din pozele tale :)

      Ștergere
  2. Foarte frumoase pozele. Albinuta draga, sa ai spor la treaba.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.