08 octombrie, 2023

Ganduri dupa prima saptamana de provocare

 O duminică dimineată răcoroasă, cu ceata si frunze uscate. E o vreme de stat in casa cu o carte in mana. O vreme care imi aminteste sa imi refac stocul de medicamente pentru inceputul meu de astm. A venit si o avertizare meteo de vant puternic si se anunta si ceva stropi de ploaie. Doar soarele se incapațânează sa isi arate fața din cand in cand.

Ma bucur si sunt recunoscătoare pentru provocarea de octombrie. E o perioada atat de aglomerata si obositoare incât am nevoie de o ancoră care sa imi aminteasca sa las sufletul să mai respire iar lumanarea parfumata aprinsă in salon asta face. 

Cum iti dai seama ca esti obosita sufleteste? Păi faci doar prostii: de la spart, scapat din mana, uitat ce aveai de facut, ars cu fierul o haina, toate aparent din neatentie de fapt e o lipsă de concentrare pe momentul „acum”. Si cum te odihnesti? Iei o pauza fie doar mentala cu o rugaciune sau o afirmatie pe care o repeti până o simti ca o vibratie undeva pe corpul fizic, fie lasi totul si faci ceva ce iti face placere si te relaxeza: un film, o carte, lucru de mana, o cafea cu o prietena, o sedinta la masaj/cosmetică/sala sau o plimbare. Mai e si acel moment de oboseala fizica dar perpetua pentru ca tu tragi de tine incă putin si inca putin. Asta se manifesta cu simptome sau dureri fizice: dureri de burtă, stranut, febră sau alte dureri care te trimit la o pauza fizică. De multe ori si astea se pot rezolva cu o pauza de somn sau de relaxare. Cred ca pentru asta a creat Dumnezeu duminica: sa luam o pauza de la toate si sa ne relaxam atat fizicul cât mai ales sufletul. Ca de la suflet pleacă toate. Cu cat e mai linistit si mai bucuros cu atat toate se intampla in jurul nostru mai cu usurință si cu bucurie, cu cat suntem mai catraniti si plini de griji, vinovație, neputință, ranchiuna, invidie si altele cu atat viata e mai grea si mai cu obstacole. Si pentru asta ne-a dat Dumnezeu recunostința, credinta si iubirea.

Si cred ca acea lumanare aprinsă ne poate reaminti de recunostință pentru că multumim pentru caminul nostru, credință pentru că credem ca va fi bine si iubirea cu care ne umplem casa să o putem transforma intr-un cămin.

10 comentarii:

  1. O săptămână cu mult bine și multă sănătate, Corina!
    Ai grija de tine. Eu am astm de peste 20 de ani și toamna este mai greu...
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Daaa, la umezeala de toamna face cel mai urat. Si daca mai combin si cu ceva accese de sinuzită... ce poate fi mai bine de atat :) ?
      Pupici!

      Ștergere
  2. Când nu încem să fiu neîndemânatică într-o arie de lucru, de obicei renunț /amân să mai lucrez acolo știut fiind faptul că nu-mi iese ceea ce vreau să lucrez. Daca de exemplu fac mâncare și nu mi se aliniază planetele cum spun eu, atunci mai mult ca sigur voi greși ceva si nu-mi iese sau ard mâncarea. M-am invățat să renunt la chestiile complicate in aceste momente si să fac lucruri simple nestresante. Dar ce mai ades mă duc să fac altceva, o activitate care simt atunci că imi iese.
    Am bifat și noi cu succes prima săptămână de provocare : https://mniko.blogspot.com/2023/10/caminul-tau-un-colt-de-rai-22023.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bine o pauza... Un mg+b6, un alint cu o cafea decofeinizata cu frisca si cu ciocolata si o hoinareala face bine si la psihic si la suflet.
      Felicitari pentru prima saptamana din provocare! Te astept si la a doua!

      Ștergere
  3. Cand iti citesc postarile, chiar ma odihnesc, ma relaxez, visez. Iti multumesc Corina pentru ele si te imbratisez.🥰🥰

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ioana! Comenariile tale ma fac sa continui să scriu cand simt că nu mai am ce spune! Imbratisari si de la mine!

      Ștergere
  4. Mulțumesc, Corina pentru mobilizare! Am parcurs cu bucurie prima săptămână a provocării lui octombrie:)

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.