08 ianuarie, 2021

Final de vacanta

 Au trecut si sarbatorile de iarna. De maine incep sa strang decoratiunile de craciun, opresc luminitele, reasez mobila in casa si scot la vedere cosul cu sosete de lana de carpit pe langa alte piese de
imbracaminte care au nevoie de ac si ata sau cosul cu rufe de calcat. De luni intru intr-un ritm normal. Acum, in timp ce scriu, ma intreb ce inseamna "normal". Cred ca asta inseamna sa imi beau cafeaua de dimineata cu foia alba alaturi pe care scriu data si apoi lista activitatilor urgente, lista celor ce trebuie facute curand si cateva obiective. Apoi sa trec la rutina zilnica de ordine in casa, apoi cea de la animale urmata de pregatirea mesei de pranz sau alte activitati urgente. Dupa masa, a doua cafea cu listele alaturi pe care bifez ce am facut, completez cu ce a mai aparut si imi organizez restul zilei. Zi care se incheie cu rutina de seara a animalelor, masa de seara si ceva activitati relaxante cum ar fi lucru de mana (tricotat sau crosetat) sau o carte insotita de un ceai cald. Si daca pana ieri mi se parea ca avem o primavara minunata iarna asta, astazi iarna s-a hotarat sa isi faca simtita prezenta: ninge. Sper ca dimineata sa ma bucur de intinderea alba de nea si de linistea caracteristica, cand sunetele sunt infundate. Iar daca e si un pic de ger, imi place cum scartie zapada sub talpi. Era nevoie de un pic de iarna sa mai domoleasca nebunia cu virusi si viroze, cu guturaiuri si raceli care dau fiori reci pe sira spinarii in vremurile astea tulburi. Iar eu am nevoie de o pauza cu iarna si lucru de mana, cu stat la gura sobei sa ma cuprinda plictiseala si nerabdarea de a face ceva pe afara. Am nevoie de o pauza inainte de primavara ce se anunta mai mult decat incarcata si dupa nebunia lui 2020.... Am nevoie sa imi incarc bateriile si sa reinvat sa ma relaxez. Am nevoie de o luna in care sa ma adun, sa ma ordonez si sa pun pe hartie planul cu ce urmeaza si variantele sale ajutatoare, cu schitele pentru gradina, cu planificarea recoltei si a septelului. O luna in care sa imi stabilesc prioritatile si sa ma retrag din locuri si ganduri unde nu ma mai simt confortabil. O luna de hibernare in care ideile sa contureze planuri iar planurile sa prinda viata. O luna in care sa ma strang in cocon pentru a putea prinde aripi odata cu primavara....
 

Un comentariu:

  1. Buna ziua.Sa aveti un inceput de an fabulos cu sanata-te,bucurii,vise si dorinte implinite,spor in toate si belsug!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.