03 ianuarie, 2021

Inceputuri

 A mai trecut un an. Numarul anilor din viata mea s-a mai marit cu unul... In continuare am zile in care ma simt de 20 de ani dar si zile cand am impresia ca a trecut un veac peste mine. Mai ales cand vremea e umeda si incheieturile mele par mecanisme neunse. Sau cand vreau sa citesc ceva si constat ca nu am ochelarii la mine... Dar imediat vin zilele cu soare si entuziasmul meu e molipsitor ca pe vremea cand prima cifra a varstei incepea cu 2... Iar in ultima vreme initiativele mele par a avea inconstienta tineretii. Doar par, pentru ca nu se vad zecile de liste, de previziuni si analize in spatele deciziilor. 
Ieri a fost o zi cu soare, de primavara, ce rezona cu sentimentul meu de "nou inceput" dar astazi ceata si norii densi reamintesc ca suntem in plina iarna, chiar daca temperaturile se incapataneaza sa ramana pozitive si chiar cu 2 cifre uneori. E o zi numai buna de introspectie, de planificari si de revenire la rutina obisnuita. Surprinzator pentru mine, anul acesta am reusit sa refac fisierele de planificari pentru noul an intr-un timp record. Mi-am luat si o agenda mai mica, datata, de pe la Pepco, cu o coperta inflorata intr-o nota optimista, pe care am completat-o cu informatiile necesare pe tot anul (sarbatori religioase, zile de nastere, aniversari si altele) si bineinteles una nedatata foarte mica de la Lidl pentru datele ce urmeaza sa le adun la inceput de an. Imi place sa scriu de mana si parca imi e mai usor sa ma organizez cu hartie si pix (sau stilou) dar mai ales culori. Parca gandurile se aseaza mai usor in sunetul pixului pe hartie si ideile se simt atrase de fosnetul hartiei. 
Doar ce tine de calcule tin in calculator, in fisiere excel, pe fiecare an. E un obicei inceput cu peste 20 de ani in urma. Fisierele au suferit modificari de-a lungul anilor pentru a se adapta nevoilor casei dar raman in continuare foarte utile atat pentru evidenta cheltuielor dar si pentru prognoze si estimari. Stim clar care sunt lunile solicitante financiar dar si cele mai relaxate astfel incat sa putem planifica investitiile. Nu suntem foarte buni la economisire pentru ca inca mai avem de lucru la confortul casei, dar pe termen scurt reusim sa ne atingem obiectivele. Nu am obiective clare pentru anul asta ci doar directii si o deschidere spre oportunitatile ce pot aparea, dar si ceva vise pe termen lung. Si imi doresc sa atingem acel confort (fizic si/sau emotional) care sa ne faca sa privim fiecare clipa cu seninatate si zambet.


2 comentarii:

  1. La multi ani fericiti! Te admir pentru cat esti de organizata. Mi-as dori si eu sa fiu macar pe jumatate asa.
    Sa ti se implineasca toate visele.

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani cu sanatate,fericire,prosperitatebelsug in toate si roade bogate!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.