20 februarie, 2022

Jurnal de final de februarie

 Aproape a trecut şi luna asta. Încă o săptămână şi pregătim mărțișoare. 
Afară e cald. Dar pițigoii mai anunță vreme rece. Trilurile lor sunt încă "cârpiți, cârpiți, cârpiți" chiar dacă pisicile nu mai caută căldura din casa, iar găinile își caută loc de clocit. Profit de vremea bună pentru a pregăti curtea de primăvară. Am curățat zmeura și am refăcut stratul deoarece are tendința de a invada grădinuța. Butucii de muri au primit şi ei atenția cuvenită pentru a scăpa de rugii uscați. Mai trebuie să fie poziționați pe spalier. Şi am 2 tufe care trebuie mutate când terminăm de amenajat suporţii. Şi tot ieri am tăiat toți butucii de vie bătrâni. Am redus la jumătate bolta de vie. Am lăsat doar trei rânduri de suporți. Pe mijloc vom planta vie tânără pe care o vom ridica pe boltă, pe o laterală avem zmeura și pe cealaltă urmează sa punem 2-3 butuci de mure. Iar pentru suprafață rămasă am făcut comandă de copaci. 
Am mai mutat niște flori. Va trebui sa reconfigurez un pic curtea după tăierea viei și a perilor bătrâni. Alunul e mai mare decât mă așteptăm așa că trebuie să mut tufa de bulgărași de alături. După ce încep să mut și să reașez, sigur mai vin idei noi. 
Astăzi m-am bucurat de febra musculara căpătată ieri și ne-am răsfățat un pic la cumpărături. Vițelul s-a învățat să iasă în curtea din față și "aerează" gazonul odată la câteva zile. Cât de curând va trece la grupa mare. Adică la căpăstru şi fără lăptic.
Doua găini harnice s-au pus pe scos pui iar purcelușii mici au plecat la casa lor. Au rămas doar purceluşele.
În ghivecele din casa a venit primăvara şi trebuie sa fac planificarea culturilor şi a grădinilor. 
Zilele următoare ar trebui sa schimb pământul din ghivece și curățenia de primăvară din curtea animalelor. Iarna asta nu prea am avut timp de odihnă. Am încheiat anul trecut în ritm de maraton și se pare că așa l-am început și pe acesta.
O săptămână minunată tuturor!


2 comentarii:

  1. Ce frumos trebuie sa fie cand incepi sa le vezi asa aranjate/mutate, etc. Plus anim[lutele cum cresc fericite.
    Zmeura si murele am inceput sa le fac de la sfarsitul verii. Las doar lastarii noi pentru anul urmator, taiati la lungimea dorita. Pentru primavara nu mai las decat legat si eventual mutat ceva daca e cazul.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.