20 martie, 2023

Jurnal săptămânal

 O zi superbă de primăvară. E cald, e soare, animalele lenevesc la soare doar câte un pițigoi se aude din cand în când anunțând vreme bună.

Săptămâna trecută a fost cu vreme amestecata. Dacă luni și marți a fost vreme de aprilie, miercuri și joi a fost de început de martie cu geamuri înghețate dimineață și un vânt rece ce aducea miros de zăpadă. Vineri a fost mai cald dar cu nori si vânt iar de ieri s-a încălzit. Nu am scăpat de drumuri nici în această săptămână dar le-am planificat în zilele mai reci, iar miercuri, cand ne-am întors, am găsit un nou membru în gospodărie: o ieduță. Teoretic i-am pun numele de Iza dar până mai crește îi vom spune Țumpilici ca la toți ieduții mici. Iar acest Țumpilici e foarte jucăuș și „vorbăreț”: scoate sunete joase fără să deschidă gura, ca o mamaie sfătoasă și nu e sperioasă. Chiar îi place când e luată în brațe și pare că povestește ea acolo ceva ce noi nu înțelegem...

Găinușele s-au pus pe făcut ouă, una le adună undeva în pod unde nu pot ajunge și mai am una mai mare care dă semne că vrea să clocească în timp ce cocoșii fac întreceri fie la cântat, fie la alergat. În schimb au fost de mare ajutor la împraștiat gunoiul în grădină. A fost pus grămăjoare urmând să fie impraștiat mai târziu. După zilele astea urâte am constatat că e gata împrăștiat deci ne-au facut una din lucrările din grădină.

Am pregătit grădina de rădăcinoase de semănat și pentru că pământul era reavăn după freză am pus și ceapa în pământ, ieri după-amiază.  

În livadă am mai înlocuit 3 copăcei uscați, și cred că săptămâna viitoare voi termina de greblat și de săpat un pic la rădăcinile copacilor.

În curtea din față mai am 2 zone mici de amenajat și e gata, iar în cea a animalelor e de terminat de modificat un gard, de reparat/modificat gardurile la cotețele de porci și de greblat. Imi doresc să termin partea mea de treabă tot săptămana viitoare. 



Și dacă vremea nu a fost prietenoasă am facut curățenie generală în bucătăria din casa: dulapuri, frigider, aragaz și faianța. Mai reduc din treaba ce se aglomerează în preajma pastelui. Si dacă tot am fost la plimbare m-am aprovizionat cu mici decoruri noi de paste: o coroniță de ușă, câțiva cleștișori cu modele de paște, un coșulet tematic si 2 bobine colorate pentru un șal tricotat. Am și scos câteva decoruri de primăvară în salon pentru atmosferă.

În rest iar simt nevoia să fiu doar eu cu mine. Ca si cum am nevoie de un timp ca să imi pun în ordine gânduri, emoții, să mă adun. Am iar impresia că m-am împraștiat cumva și nu mă mai găsesc. E multă vorbărie nu tocmai prietenoasă în jur și chiar dacă imi știu drumul și nu mă mai afectează de mult răutățile și invidia, tot am senzația că mă murdăresc doar pentru că se întâmplă în preajma mea. Probabil câteva zile de treabă în curte imi va readuce o stare de spirit mai potrivită cu primăvara asta frumoasă.




Un comentariu:

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.