20 martie, 2023

Vivi si Blue

 Depre Vivi am tot povestit în ultimile jurnale. E vițica noastră de o lună și jumatate. Ea e liberă în grajd, doar mamica ei e legată, așa ca face multe boacăne. De exemplu și-a despicat urechea smulgând crotaliul în ziua în care veterinarul i le-a pus. 

Blue este motanul mai batrân cu ochi albaștri. Are deja 3 ani și e veteran dar îi place să stea lângă mine la muls și să culeaga spuma din sită. În perioada de împerechiere dispare cu zilele și când apare e cu răni. De data asta a a dispărut o săptămana si a venit cu blana murdară, cu o lăbuță din față în aer (nu o pune în pământ) si cu blana smulsă în zona urechii. Părea că s-a întors de pe front. Și a apărut taman la ora mulsului de dimineață. S-a strecurat printre uși hotărât să ajungă lângă mine, dar s-a întâlnit cu Vivi. Rănit fiind nu a avut forță să fugă așa că s-a oprit și a analizat situația. Vivi curioasă din fire, s-a apropiat încet si l-a mirosit. A văzut el că nu e nici un pericol si-a continuat drumul în 3 lăbuțe, ignorând faptul că se murdărește (de regulă e foarte precaut). Vivi a mers după el. Nu a mai văzut așa animăluț așa că era curioasă. Cand el s-a așezat lângă găleata de lapte a devenit cam agitată „Oare ce caută lângă laptele meu?”, așa că l-a atins cu vârful limbii pe blăniță. El si-a tras urechile pe spate și aștepta iar ea continua să il miroase și să il „guste”. Înteresant e că eu m-am oprit atentă la ei și vacuța s-a întors să vadă de ce m-am oprit. La un moment dat Vivi s-a îndepărtat și fiecare si-a văzut de treabă până am terminat. Si lui Vivi ii place să curățe sita de spuma laptelui așa că s-au întâlnit cele două boticuri roz la sita de lapte. Am alintat motanul și i-am explicat lui Vivi că e rănit și că vrea lapte să se faca bine. Ea s-a uitat la mine, apoi la motan și a plecat foarte țanțosă lăsându-l pe el să pape spuma. 

Seara, motanul a încercat să repete figura dar de data asta Vivi l-a pândit după tocul la ușă și l-a speriat așa că a fost rândul ei să pape spuma de pe sită.

6 comentarii:

  1. Descrieți așa frumos viața la țară mai că mi-aș lua și eu o văcuță!
    Tot la țară locuiesc și deocamdată am doar canini și puișori!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Vacuța a fost un obiectiv atins cred că la 4 ani de la mutat la țară. Am crescut la bunici și pentru mine văcuța e simbolul belșugului: cel putin o masă pe zi acoperită pe lângă laptele dat la abonamente și vițelul (teoretic anual dar vacuța noastră e de rasă și rămâne mai greu gestantă). Doar că e de muncă la fân, la gunoi și la muls, dar sunt și satisfacții :)
      Să îți trăiască viețuitoarele din gospodarie!

      Ștergere
  2. Vorbind cu nevorbitoarele...❤️❤️❤️

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce draguti!! 😍 totusi ar fi bine sa sterilizati pe Blue...asa nu va mai suferi si e mai sigur ca nu va ramane ranit pe undeva fara sanse de supravietuire....in plus nu mai apar pisicuti nedoriti...

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.