19 decembrie, 2021

Craciunul in imagini

Mai avem cateva zile pana la craciun. In ultimile zile nu prea am avut timp de scris. Zilele parca s-au scurtat si listele cu "de facut" se tot lungesc... In cele cateva minute de pauza reuseam doar sa ma uit la imagini si sa mai citesc ceva comentarii. Si cum imi place foarte mult perioada sarbatorilor de iarna sunt pe diverse comunitati cu acest specific. Surpriza neplacuta a fost pe un grup unde, cineva care locuia la bloc a postat bradul impodobit cu copiii. Cele mai multe comentarii erau legate de faptul ca nu avea semineu langa brad. Era clar ca era un apartament micut unde a facut loc pentru bradutul de craciun ce l-a impodobit cu drag cu cei dragi. Dar trebuia semineu. Si daca nu unul real macar din polistiren sa fie. M-am uitat mai atent la brazii de craciun. Toti impodobiti cu tema, cu numar de culori si decoruri create artistic. Si parca toate pozele semanau intre ele. Si la absolut toti lipsea elementul cheie al acestei sarbatori: dragostea. Ma mai inspir si de pe bloguri sau comunitati din exterior ("de afara") unde pozele sunt mai putin studiate. Iar brazii sunt mai firesti, transmitand tocmai placerea de a impodobi, de a fi impreuna. Eu cred ca bradul nu il impodobesti pentru o poza care sa primeasca multe like-uri. Bradul e pentru casa fiecaruia, pentru sufletul casei si pentru familie. Asa cum pozele sunt instantanee care sa iti aminteasca de un moment. Ma gandesc la pozele de nunta aranjate care imi amintesc ca ma strangeau pantofii si ca spinii unor trandafiri din buchetul imens pe care il tineam in brate imi intrau in carne si ma rugam sa se termine mai repede acea sesiune foto. In schimb instantaneele de la petrecere imi aduc un zambet pe buze...


Si daca totusi, cineva isi pune sufletul casei intr-o poza si o ofera pentru inspiratie, rautatea nu isi are locul. Pentru ca nu trebuie sa fie intr-un anume fel, asa cum nici casa, familia sau relatia nu trebuie sa se incadreze intr-un tipar universal valabil. Suntem unici asa ca tot ce realizam e unic si irepetabil.

Priveam scena de craciun a Mihaelei, realizata la scara mica, si marcata de comentariile amintite, am observat ca are semineu langa brad. Si chiar unul minunat facut.

Sarbatori cu dragoste sa aveti!

3 comentarii:

  1. Incerc sa nu mai citesc astfel de comentarii, chiar simt ca imi strica buna dispozitie si am destule care sa-mi innegureze ziua ca sa ma mai incarc si cu comentariile negative. Din pacate tot mai des dam peste astfel de persoane certarete. In social media apar tot mai des.
    Nu stiam ca e un "trend" cu semineul. Eu la bloc nici nu m-am gandit la asa ceva. La casa am decis ca nu facem unul adevarat. dar recunosc, ca anul trecut m-a apucat frenezia si mi-am facut si eu unul. Din cutii de carton. Scena la scara mica este asezata pe seminueul de anul trecut. Nu mai arata la fel de bine ca nou, a fost folosit tot anul pepost de raft, dar in niciun caz nu e langa brad. Ciudate pretentii mai au cate unii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum la tot ce facem intentia conteaza, faptul ca le-ai facut cu drag se vede asa cum se simte si intentia de a impresiona, de a fi "in trend". Si pe mine m-a furat valul cu numarul de culori si dupa ce am impodobit ghirlanda de la grinda doar cu alb si argintiu mi s-a parut atat de stearsa incat am scos globuri colorate pentru completare.... Observatia ca ai "semineul" a fost o gluma.... La noi se obisnuieste sa facem glume pe teme hai sa zic "deranjante". Mi-a placut mult aranjamentul tau si tot dragul pe care l-ai pus acolo :)

      Ștergere
    2. De-asta e mult mai bine cand conversatiile sunt face-to-face. Tonul pe care sunt spuse anumite lucruri face mai usor de interpretat. mai e si problema mea cu cititul redepe ca uneroi pierd cuvinte. In cazul asta "la scara mica". Avand si un semineu facut dupa trendul din ultimii ani, initial nu stiam de ce zici ca am bradul langa semineu. dar m-am lamurit apoi a o citire mai atenta.
      dac[ ma gandesc bine, da, majoritatea lucrurilor pe care le fac sunt cumva in trend. Adevarul e ca imi salvez mereu ultimele idei/tutoriale ce imi apar pe pinterest sau paginile creative pe care le urmaresc. Automat, facand dupa ultimele modele, sunt si eu in trend. zambesc cu c=gura pana la urechi scriind asta, eu care n-a fost niciodata in pas cu moda sau alte chestii feminine.

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.