11 decembrie, 2021

Jurnal de advent - 11

Nu mi-am pus niciodata intrebarea cand e bine sa facem bradul. A fost dupa inspiratie dar privind in urma, provocata de Mihaela, imi dau seama ca mereu l-am facut de ajun. Dupa ce termin de pus perdelele si de pus/periat covoarele fac bradul. E acel moment cand totul e gata, oala cu chisca e pe foc, painea e in cuptor, toata lumea a facut baie sau dus, asteptam parintele cu Ajunul si impodobim bradul.


Imi amintesc ca, intr-un an, dupa revolutie, studenta fiind, am venit acasa mai devreme si am luat un brad pe care l-am impodobit la mine in camera cam cu o saptamana mai devreme. In ziua de ajun, tata a adus unul mai des si mai mare asa ca toata lumea a desfacut bradutul meu si l-am impodobit pe cel mare.

Cand eram mica bradul era fie adus de Mos Craciun, fie eram trimisi la colindat si cand reveneam bradul trona in camera bunicii cu soba de perete. Era acel miros de lenjerii care au stat la ger, afara, de soba incinsa si ace de brad. Poate asta e explicatie faptului ca am acel pitic pe creier de a pune perdelele proaspat spalate in ziua de ajun. Adolescenta fiind, am mai povestit ca tata se apuca de reamenajat in saptamana premergatoare sarbatorilor. A fost un an cand l-am convins sa renunte si fratele meu a vrut sa anime un pic focul cu ceva motorina care a fost imprastiata pe peretii camerei de zi. Asa ca in Ajunul Craciunului puneam tapet cu tata.

Am mai avut o tentativa de impodobit bradul mai devreme cand eram in Iasi, locuiam intr-un apartament inchiriat si lucram. A doua zi dupa ce l-am impodobit am fost anuntati de la firma ca avem drept cadou de craciun 2 saptamani la munte. Ne-am intors dupa revelion cand am desfacut bradul.

La firma mea, perioada asta era extrem de aglomerata. Abia reuseam sa intram in vacanta pe 23 decembrie. Asa ca tot in ajun impodobeam bradul, singura si eventual dupa o cearta urata cu fostul meu sot. Compensa faptul ca decoram firma de la intai decembrie iar mai apoi decoram si un brad mare in magazin.

Dupa ce a venit Matei in viata mea, bradul este impodobit in ajun. Si pentru ca facem mai multi, incep cu Matei in camera lui si termin cu al nostru, in dormitor dupa ce ajunge sotul meu acasa. Dar de decorat incep de la 1 decembrie, cate putin in fiecare zi.

Cadourile in schimb, la noi, sunt practice si nu ajung sub brad. De prin noiembrie incepem cu mici atentii. Fie ca e o pereche de sosete colorate, un ornament de brad, o cana mai deosebita sau o lumanare parfumata.

Matei m-a anuntat la primul Craciun impreuna, ca stie ca tati ii cumpara cadourile pentru ca, intr-un an, a gasit si bonul de casa in punga cu cadoul. Asa ca l-am invatat ca Mos Craciun aduce altfel de daruri, care nu pot fi cumparate. Cum ar fi faptul ca suntem impreuna, atmosfera speciala pe care o facem de craciun, cozonacii pe care ii fac cu drag pentru ei, prajiturile pe care le facem impreuna. 

Am inceput cu povestea craciunului de dupa divort, cand singura fiind acasa, am facut eu pe echipa de service in perioada craciunului. Am fost chemata la o lucrare facuta la Manastirea Neamt ca nu se incalzeau caloriferele. Am ajuns dupa pranz, am aerisit instalatia, am incasat deplasarea si ma pregateam sa ma intorc acasa. Apoi a venit propunerea sa merg la vecernie in Paraclisul Manastirii. Am acceptat si in fata Icoanei Maicii Domnului cu 3 maini m-a umflat plansul. Alte femei, la varsta mea, ar fi pregatit Sarbatoarea Craciunului cu un sot si un copil deja mare care ar desface cadouri sub brad. Aveam in minte o imagine frumoasa cu o familie in jurul bradului de craciun care era intr-un puternic contrast cu mine, pe drumuri de munte, singura de Ajun. Am plecat tarziu spre casa si am mers incet admirand luminile caselor de pe drum. Anul urmator, tot dupa vecernie, am ajuns acasa si Matei s-a repezit sa desfaca cadourile de sub brad. Atunci mi-am amintit de imaginea din mintea mea din fata Icoanei si le-am povestit.

- Uite, vezi, eu sunt cadoul tau de craciun! a exclamat Matei. Doar ca ai uitat sa specifici atunci ca vrei un copil facut de tine si Doamne Doamne ti l-a trimis gata mare. Asa ca data viitoare sa faci cererile corespunzator!

- Esti cel mai special cadou pentru toate Craciunurile din viata mea!

Voi ce cadouri speciale (care nu se pot cumpara) ati primit de-a lungul timpului?

4 comentarii:

  1. Corina, dar chiar parca avem minti gemene. Inainte sa scriu articolul despre impodobirea bradului, ma intrebam cum ar fi pe bloguri o provocare in lant. Eu scriu despre ceva, si nominalzez pe altcineva sa scrie despre acelasi lucru sau despre alta tema. Ma intrebam daca e posibil sa fie pus in practic[ asa ceva. Cumva ai continuat fara sa stii exact ideea la care ma gandeam.
    Cred ca la cadouri speciale de Craciun tu ne intreci pe toti. Matei chiar este o minune de copil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca am continuat idea ta.
      Tu ai 2 minuni. Una mai speciala ca cealalta!

      Ștergere
    2. Da, aș putea spune ca cel putin prima e o minune de decembrie. Uneori glumesc că una incepe iarna, iar cealaltă o termină

      Ștergere
    3. Super faina chestia cu iarna! Deci cele mai faine cadouri de craciun doar ca unul a ajuns mai devreme si celalat mai tarziu un pic. Traficul a fost de vina....... Al meu a inceput sa vina din cand in cand pe la final de mai si de tot un pic mai tarziu. Dar a fost dorinta de craciun...

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.