25 decembrie, 2021

Jurnal de Advent - final

 Deja e craciunul. Dupa un maraton de curatenie am reusit sa ajung in Ajun cu aproape toata lista bifata. Mi-as fi dorit sa scriu mai des, sa decorez mai repede, sa ...., sa..... Dar multumesc lui Dumnezeu pentru tot. Dar mai ales pentru faptul ca am reusit sa ma relaxez de ajun, dupa toata nebunia. 
Ziua de luni a venit cu nebunia crizei de timp si a atacurilor de panica. Toate erau adunate gramada, nu mai gaseam nimic, nicaieri, listele se tot lungeau iar timpul se compresa. Am inceput cu ultima mana de vopsea la usa dormitorului, apoi baietii au pus tapetul de la capatul patului, sinele pentru perdele si mocheta. Cum sifonierul nu a ajuns, a aparut provocarea improvizatiilor. In timp ce ei montau mobila de la Matei din camera, eu am reusit sa pun perdelele si draperiile, sa asez oarecum dormitorul si sa incep eliberarea salonului. Operatini se s-au prelungit pana la 2 noaptea. 
Marti, Matei a fost la munca de la 11 la 15 iar sotul meu la o inmormantare in acelasi interval. Pana au ajuns ei, am reusit sa termin curatenia in salon si bucataria din casa. Asa ca au pus mocheta in salon si au montat comoda timp in care eu am despachetat bradutii si am repartizat globurile. Apoi am trecut la asezat. De data asta am ajuns in pat pe la 1 noaptea.
Miercuri sotul meu s-a ocupat de taiat lemne si pregatit furajele la animale pentru zilele de sarbatoare in timp ce eu m-am ocupat de bucataria de vara si de pregatit ingredientele pentru maratonul bucataresc. Am facut borsul si turtele cu julfa si am curatat nucile.
Joi, sotul meu a fost ocupat cu Ajunul in timp ce eu cu bucatareala. Cu Matei ajutor. Am inceput cu framantatul painii si plamadit cozonacul. Matei a framantat cozonacul si s-a ocupat de curte. Iar eu, printre etapele cozonacului am fiert salata beof si drobul si am spalat/intins/calcat rufe. Doar ca pe la 19 am picat de oboseala doborata de o stare generala de rau cu greata si dureri de cap (si un puseu de tensiune). Deja ma gandeam la ce scot de pe liste si ce salvez...
Vineri tot fara sot acasa, imi era teama ca nu fac fata la ce a mai ramas de facut. Matei m-a ajutat cu schimbatul lenjeriilor si refacerea stivei de lemne, in timp ce eu am terminat cu bucatareala pana la ora 14. Apoi am sters si asezat holul finalizand cu punerea perdelei. O ora am dedicat-o balconului. Seara s-a incheiat cu o baie lunga si relaxanta urmata de impodobirea brazilor (cate unul in fiecare camera) imbracati in pijamale identice de craciun ascultand colinde. 
Mai descoper mici scapari (un intrerupator nesters, un colt la oglinda unde mai trebuia sa insist, etc) dar pe total sunt multumita de tot. 
Iar Craciunul a venit cu o stare de multumire si liniste sufleteasca asa cum mi-am dorit.
Craciun fericit tuturor!

6 comentarii:

  1. Ieri am (re)descoperit si eu ce inseamna sa-ti fie rau de oboseala. nu pot spune nici ca azi sunt prea grozav, dar macar nu ma mai streseaza ca trebuie facute pana la.... Important e ceea ce ai spus in ultima propozitie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaaa.....
      Cand vrem mai gasim cate ceva de facut dar nu mai e cu "trebuie".

      Ștergere
  2. eu chiar m-am protejat anul asta, a fost un Craciun imperfect din multe puncte de vedere, dar perfect din altele :)).Ce-mi place ideea cu pijamalele, am facut si noi intr-un an, dar numai pentru copii.
    Craciun fericit si Sarbatori cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Perfect in imperfectiunea lui!
    Mi s-a parut amuzanta ideea imbracatului la fel. Si cum Matei e cam mare sa mai facem poze cu bluze la fel am mers pe ideea pijamalelor.... Oricum am gresit numerele si aratam toti ca Mutulica :P Dar e distractiv....
    Iar cu oboseala sper sa imi invat lectia pe viitor :)))

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.