16 august, 2023

21 zile de recunostinta - prezentare

 Sunt Corina Ionela Benescu si va voi insoti in aceasta calatorie de 21 de zile de recunostinta. 
Sunt o femeie slefuita de viata care, pana la 50 de ani am cunoscut atat succesul cat si deznadejdea, am considerat ca banii sunt cei mai importanti pana cand, pe la 33 de ani, Dumnezeu mi-a aratat adevaratele valori ale vietii, si ca banii sunt un mijloc nu un scop in sine. Am cazut de nenumarate ori dar m-am ridicat mai puternica, invatand cate ceva din fiecare cadere. Mi-a placut sa citesc si de-a lungul vietii am acumulat multe cunostinte iar perioada pandemiei, cu izolarea ei mi-a aratat ca doar prin oameni si cu oameni poti invata mai usor, mai repede si poti intelege mai bine ce inveti. Asa ca ultimul an l-am petrecut invatand in cursuri online, cu oameni minunati, cu un ghid minunat Alina Sutu si astazi ma simt pregatita sa ofer si eu, la randul meu, ceva din tot ce am invatat.

Am pregatit un program usor de urmat dar cu efect pe termen lung asupra modului in care vedem viata, un program in care imi doresc sa transform un gand/gest intr-o deprindere care poate fi o obisnuinta. E un program care pe mine m-a ajutat mult de fiecare data cand uitam si ma lasam coplesita de griji si nevoi.
Timp de 21 de zile vom exersa recunostinta in mai multe momente ale zilei:
  • dimineata vom gasi o recunostinta despre a fi adica vom multumi pentru ceea ce este (ca suntem sanatosi, ca putem vedea, auzi, canta, dansa, ca e o zi frumoasa indiferent ca e soare, ceata sau ploaie vom fi recunoscatori pentru ziua ce abia incepe)
  • peste zi vom multumi pentru ce descoperim, primim sau oferim mai exact vom multumi pentru o floare vazuta/primita/oferita, pentru un zambet, un fluture pe care il vedem, o frunza de o anumita culoare, ciorba mancata la pranz, aroma ceaiului, ceasca de cafea sau orice va face sa zambiti si va aduce un sentiment de bucurie fara a implica o cheltuiala.
  • iar seara vom multumi pentru ce am facut peste zi si vom scrie toate activitatile pe care ni le amintim. Si asta pentru că obisnuim, mai ales femeile, sa ne gandim ca a trecut ziua si nu am facut mai nimic. E o recunostinta care ne face sa constientizam cate facem peste zi. Si daca banii sunt importanti pentru voi, asociati si un pret fiecarei activitati, un pret pe care l-ati plati daca nu ati face voi acele activitati.
Pentru toate astea aveti nevoie fie de un caiet/carnet sau un borcan si un set de hartiute.
Puteti sa va simtiti iar copii si sa va bucurati decorand, etichetand caietul/borcanul ales, punand multa bucurie in aceste gesturi simple. Daca ati ales caiet il etichetati ca fiind „jurnal de multumire” iar daca ati ales borcan ii spuneti „borcanul de recunostinte” si in el puneti cate o hartiuta pentru fiecare recunostinta pe care o gasiti. Alegeti ora la care sa va scrieti recunostintele luand in calcul ca aveti nevoie de cca 5 min dimineata, 10 min dupa masa de pranz si cca jumatate de ora seara inainte de culcare. Si tot in jurnal/borcan puneti cate 1 leu zilnic. Despre acesti bani (21 lei) vom discuta peste 20 de zile. Rugamintea e sa puneti zilnic cate un leu si nu toti odata. Ca o recompensa ca ati indeplinit sarcinile din program.
Si ca sa ne bucuram de sustinere reciproca o sa va rog sa scrieti si la postarile pe care le voi face zilnic. Pe de o parte ne inspiram unii de la altii iar pe de alta parte vom simti ca facem parte dintr-un grup si ca contribuim la energia grupului. Nu e nevoie sa scriem tot ce punem in borcan/jurnal ci doar acele actiuni care ne-au atras atentia mai mult.
Alocati ziua de astazi pentru a va pregati cele necesare si ne revedem maine dimineata la prima postare din program!
Va invit sa postati in seara asta poze cu caietul/borcanul ales in comentarii la aceasta postare.
O zi frumoasa!

2 comentarii:

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.