18 august, 2023

21 zile de recunostinta - prima zi

 Recunostinta e emotia prin care ne exprimam aprecierea pentru ce avem. Ne-am obisnuit sa ne centram atentia pe ce ne lipseste si asta aduce o eterna stare de nemultumire care duce la stres, oboseala si stare de rau general si chiar boala. Odata ce incepem sa apreciem ce avem deja in viata noastra mutam atentia de la nemultumire la multumire, de la lipsa la abundenta. Schimbarea atentiei de pe lipsa pe avutie aduce dupa sine bucuria in viata noastra. Bucuria si recunostinta sunt doua instrumente foarte folositoare pentru a ne crea o viata implinita. Si pentru inceput, putem doar spune sau gandi recunostinta. E un exercitiu. E nevoie totusi sa o simtim. Si cum putem face asta? Ne imaginam. Cand suntem nemultumiti de cum arata casa noastra, sa ne amintim ca sunt oameni care nu au o casa, cand suntem nemultumiti de masina noastra, in loc sa privim la cei ce au masini mai mari sau mai frumoase mai bine ne uitam la cei ce nu au deloc si multumim pentru ce avem deja. Daca ne da tarcoale o nemultumire legata de familia noastra sa ne gandim la cei ce nu mai au o familie si singuratatea ii doboara. Toate aceste imagini te ajuta sa simti recunostinta. Cuvintele spuse des ne ajuta sa ne concentram pe ceea ce vedem dar recunostinta simtita stimuleaza secretia hormonului fericirii „oxitocina” care contracareaza multe din efectele negative ale stresului si a hormonului asociat „cortisolul”.

Scrierea multumirilor/recunostințelor ajuta mintea sa se centreze pe a cauta acele multumiri/recunostinte. Pentru mine a fost foarte greu sa gasesc peste zi 2-3 momente frumoase pentru care sa fiu recunoscatoare. Recunosc ca mi-a trebuit aproape o saptamana pana sa le observ fara sa fac efort. Dar odata ce mintea s-a obisnuit sa le caute am inceput sa le vad peste tot. Cand nu gasiti acele momente de binecuvantare de peste zi, mergeti la plimbare intr-un parc din apropiere. E cald inca si cu siguranta veti gasi un copil mic cu zambet stramb sau murdar, cu pas saltat alergand dupa vreo gaza, o pasare ciripind sau o floare pe jumatate ofilita ce se incalzste la soare sau un catel fericit ce alearga cu limba scoasa. Si incercati sa va conectati la acea bucurie pura din „a fi” pur si simplu. Cele mai importante momente de bucurie sunt cele ce va aduc un zambet pe buze pentru ca exista doar o clipa. In clipa urmatoare totul se schimba. 

In functie de disponibilitatea fiecaruia, fie postati aici, in comentarii cele 3 recunostinte de peste zi, fie in caietul/borcanul/cutia fiecaruia, fie mi le trimiteti pe whatapp sau pe messenger sau intrati pe grup. Va propun o imagine pentru program pe care o puteti afisa undeva pentru a va aminti de recunostinte:




2 comentarii:

  1. Prima zi de recunoștință
    Am scris in caiet, dar pentru că nu pot pune poze, am sa scriu pe scurt
    Dimineata: sunt recunoscătoare pentru somnul profund (de mult timp nu am dormit așa) de peste noapte
    Ziua: m-am bucurat de adierea vântului, de foșnetul frunzelor când am fost in parc cu Matei și cu soțul.
    Seara: sunt recunoscătoare pentru că am reușit să fac o porție de gem, am citit, m-am plimbat cu Matei.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.