07 septembrie, 2023

21 zile de recunostinta - a 21-a zi

 Deja au trecut 21 de zile. Mai ieri vorbeam despre acest program si iata-ne ajunsi la finalul lui. Va amintiti ca la inceputul lui am vorbit de un leu pus in plic in fiecare zi, ca o premiere pentru fiecare zi din program. Rolul lor era pe de o parte sa formeze deprinderea de a economisi zilnic cate putin iar pe de alta parte pentru a constitui un fond de premiere la finalul programului. Astazi am ajuns la finalul lui asa ca va recomand sa va premiati fie cu o cafea/un dulce cu o prietena/partener la o terasa/un loc dragut, fie sa va luati un obiect care sa va aminteasca ca ati parcurs acest program de recunostinta. De preferat un obiect pe care sa il utilizati/vedeti zilnic. Cu recunostintele adunate in borcanul/cutia/plicul recunostintei fie le puneti undeva ca sa va mai puteti uita prin ele in zilele cu ploaie in suflet fie le impachetati intr-o cutie ce va poposi sub bradul de craciun pe post de cadou pentru dumneavoastra. E un exercitiu benefic ca in perioada sarbatorilor sa va amintiti de recunostintele dintr-o anumita perioada. Iar perioada aleasa pentru acest exercitiu nu a fost intamplatoare. Pe de o parte e la trecerea dintre vara si toamna, de la tinhna la aglomeratia lui septembrie (scoala, conserve, etc), iar pe de alta parte se spune ca intre cele doua Sfinte Marii timpul sta pe loc, oamenii nu imbatranesc, totul este calm, lucrurile se aseaza, Dumnezeu isi trage sufletul. Tot in aceasta perioada este si inceputul anului bisericesc/biblic, moment numai bun sa fim recunoscatori.

Si daca tot v-ati format deprinderea de a fi recunoscatori va recomand sa continuati pentru ca exista studii din care reiese ca 10 min de recunostinta zilnica, in 3 reprize, timp de 4 zile duce la cresterea imunitatii organismului cu 50%, si fiti blanzi cu voi in zilele in care nu reusiti sa faceti asta. E firesc sa mai fie si zile mai aglomerate, cu oboseala, cu stres in care e cam greu sa ne pastram rutina, dar important e, ca in ziua urmatoare sa revenim la acest obicei. 

Ziua de miercuri la mine a venit cu recunostinta pentru:

- o sesiune cu o colega in care eu am avut de lucrat pe un tipar comportamental, descoperit recent.

- spor la borcanit, mai am de etichetat si depozitat.

- curajul de a planifica o activitate cu multe emotii in spate

- sustinerea colegelor din curs

- sustinerea sotului care mi-a demontat toate scuzele inventate de mine.

- copilareala de seara..

La voi cum a fost?



4 comentarii:

  1. Sunt recunoscătoare ca am parcurs aceasta provocare lansata de Corina și, cu siguranță o voi continua. Miercuri, am fost recunoscătoare pentru:
    - socializarea cu colegele de erviciu
    - prânzul luat pe îndelete cu soțul
    - un timp al meu în care m-am concentrat pe înțelegerea și acceptarea sinelui
    - lectură și aerul răcoros al serii

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu cum am facut, dar cred ca am scapat o zi de recunostinta pe drum🤣🤣. Oricum ea este trecuta in jurnalul meu. Deci recunostintele zilei de azi
    -dimineata: pentru ca am reusit sa dorm mai mult, avand in vedere ca toata noaptea m-a chinuit o durere cumplita de articulatie la genunchi;
    -ziua: pentru plimbarile la manastiri, desi genunchiul m-a mai durut, insa mai putin ca intensitate;
    pentru orele minunate petreute la manastirea Diaconesti in prezenta uneia dintre maicutele de acolo, care ne-a dat multe invataminte;
    pentru bratul de carti achizitionate de acolo. Chiar m-a intrebat sotul daca vreau sa cumpar tot pangarul 🤣
    pentru lucrul la paturica.
    seara: -pentru orele de relaxare (citit) petrecute in parcul din Slanic
    -pentru cina si plimbarea la ceas tarziu de seara.
    Banutii sunt pusi bine si ma voi gandi ce pot achizitiona din ei.
    Mi-a prins tare bine aceasta perioada de recunostinta si abia astept urmatorul program.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.