08 septembrie, 2023

Fila de jurnal

 Nu am mai scris de ceva vreme, prinsa cu altele. 

Am mai inceput cate o postare dar a ramas neterminata. Provocarea cu recunostinta a venit si pentru mine cu multe provocari: identificarea unui tipar comportamental, reorganizarea timpului si provocarea de a vorbi live intr-o postare pe grupul de FB. Si bineinteles gestionarea emotiilor in acest timp. Toate mi-au iesit bine dupa ce spun ceilalti, dar criticul meu interior a gasit momente in care „se putea si mai bine” motiv pentru care l-am ”bagat” intr-o sedinta adica lucrez cu partea asta critica a mea. Cred totusi ca are nevoie de o pensionare timpurie chiar daca de-a lungul timpului m-a ajutat sa fac lucrurile din ce in ce mai bine, a venit si acel moment in care „ce e prea mult nu e neaparat bine”. Suntem in renegocierea conditiilor de colaborare :).

In alta ordine de idei, in ultima saptamana am fost intr-un maraton borcanicesc in care am reusit sa pun conopida cu gogosari la borcane, sa imi fac zarzavatul de ciorbe pentru iarna, dulceata de ardei iuti si zarzavatul pentru tocane. Si pe langa ele ceva ardei copti pentru iarna sau zacusca. Astept sa mai creasca cateva zile vinetele in gradina pentru zacusca. Cel mai probabil saptamana viitoare vor mai fi 2 zile de conservarit si una de facut gemul de prune.

In gospodarie, sotul meu s-a ocupat de schimbat acoperisul la cotetul porcilor si mici reparatii/modificari/finalizari de proiecte mai vechi. Doar gradina e un pic trista pentru ca am bagat-o in seama doar pentru recoltat si nu am curatat-o de buruinile ce cresc nebune dupa ploile din saptamana trecuta. Am pus pe lista de saptamana viitoare si o tura de curata gradina. Am reusit sa imi fac listele cu activitatile de toamna, de septembrie si pe saptamana in curs si sunt incantata ca deja am taiat din ele. 

Astazi e zi de plimbare, maine e dedicata rufelor (spalat/calcat/ordonat), duminica e o zi de relaxare si luni revenim la activitatile toamnei. 

Toamna asta a fost foarte categorica de la inceput: primele doua zile de septembrie au fost foarte calde, a treia s-a infoiat a furtuna de vara ce s-a transformat intr-o ploaie mocaneasca rece si uneori doar burata pe parcursul a vreo 3 zile. Acum e un soare caldut mangaietor iar seara e racoare. Se simte deja aroma strugurilor si a prunelor in curte. Am gasit chiar si pepeni galbeni parfumati in gradina. Verzele incep sa isi adune frunzele in mijloc in timp ce cele de la baza se infoaie incercand ca ocupe cat mai mult spatiu. Prazul e gros si isi coloreaza usor varfurile frunzelor iar dovlecii se strofoaca sa mai dea cate un dovlecel crocant in timp ce frunzele de la baza incep sa se ususce. Laptele capritelor are deja gust de toamna in timp ce cel de vaca e mai gras. Curtea e plina de pui zburataciti ce alearga de colo colo in timp ce o nebuna de gaina s-a hotarat sa cloceasca, asa in prag de toamna...

Sa aveti un weekend minunat, cu sarbatori, cu relaxare si incarcarea bateriilor inainte de inceperea scolii!

2 comentarii:

  1. Corina, ai fost tare, tare vrednicuta pe toate planurile. Citind,parcă te și vedeam, ziua prin gradina sau printre borcane, iar seara langa laptop sau listute.
    Acum, că sunt odihnita, iar concediul este pe final, chiar mă gândesc serios la conserve. Mă mănâncă degetele 😅😅
    Te îmbrățișez cu drag și îți doresc spor la treabă.🤗🤗❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toamna e abia la inceput asa ca ai timp de conservarit. Sa stii ca statul la laptop si listute e activitate de dimineata la cafea :). Seara sunt prea obosita sa fiu atenta. Doar citesc (pe net sau o carte) sau ma uit la un film usurel...
      Si eu te imbratisez si abia astept noi povesti de la tine!

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.