30 ianuarie, 2022

Bucurii de ianuarie - saptamana 4

Saptamana trecuta vremea a fost de iarna. Cu ninsoare de la varianta "cernuta" cu fulgi mici si desi pana la ninsoarea mieilor cu fulgi imensi de ziceai ca sunt bucati de vata de zahar ce dansau in vazduh. Temperaturile au fost in timpul zilei de iarna blanda in timp ce noaptea au coborat serios. Singurele activitati pe afara au fost cele pentru animale si pasari pe langa focul la afumatoare. Si rufe intinse pe sfoara. 

Matei a plecat la Iasi joi, dupa ore. S-a dus cu microbuzul si cu rucsacul in spate. Si sta toata saptamana viitoare. Are cateva examene cu prezenta fizica. Iar noi am inceput sa facem pasi mici spre primavara. Un pic de organizare, un pic de mestereala la utilaje, un pic de planificare si parca primavara nu mai e asa departe.

Coltisorul meu confortabil
Saptamana asta, coltul confortabil a fost scaunul din salon, din fata semineului.
Acolo am citit, am mai lucrat si uneori am visat. Cu radioul pe telefon pentru ca nu mai e limita la internet am bucatarit si lenevit. A fost o saptamana mai lejera. O saptamana in care chiar mi-am incarcat bateriile din toate punctele de vedere.
Dar nu am uitat nici micul meu birou cu agende si planificari. Si ceai, bineinteles.



Un proiect creativ

Nu stiu cat de creativa e carpeala dar cu asta m-am ocupat. A fost o saptamana rezervata acului pentru carpit si reparat. De la sosete de lana pana la tiv de pantaloni de curte sau reparat hanoracele sotului meu (agatate sau arse de scanteile de la flex) toate au primit atentia cuvenita. Si tot la creativitate, pentru ca vine februarie, am pus doua decoruri in dormitor, deasupra patului.
Tratatia saptamanii

Tratatia saptamanii a fost un ceai verde foarte aromat. Am luat o cutie de plicuri cu ceaiuri pentru cele 4 anotimpuri, iar cele de primavara si vara au fost cu cei verde. Pe astea le-am terminat, dar cele de toamna si iarna sunt cu ceai negru si le las pentru perioada cand voi reusi sa renunt la cafea de tot.
Apoi am facut tiramisu dupa o reteta de pe paprika tv.

Plante/flori

Zambila a obosit de atata floare si a avut nevoie de un pic de sprijin. Am gasit un pix terminat care se asorteaza cu floarea.
Nu stiu cum se numeste floarea dar a inflorit toata iarna in ciuda faptului ca pare fragila.
Narcisele cresc frumos:
Si am adus si o jardiniera cu muscate in casa:
Lumini si luminite
Felinarul parea cam trist doar cu stelutele albe si timide, asa ca i-am mai adaugat o instalatie cu leduri colorate. Mi se pare un pic mai vesel acum:





Grija de sineA

Nu stiu ce as putea trece aici. Faptul ca am depasit cu bine viroza de iarna. Sau poate ca m-am rasfatat cu o baie cu sare de magneziu pentru oase si muschi. Sau  ca incerc sa acord o atentia sporita orelor de masa, a cantitatii de cafea dar si a celei de apa.  Am redus cafeaua si nu din cauza pretului care a crescut cu 50% ci pentru ca 3 cesti pe zi erau un pic cam mult. Deocamdata am redus la o ceasca dimineata, ceasca de pranz am inlocuit-o cu ceai verde iar cea de dupa-amiaza am eliminat-o. Vreau sa fiu atenta la cantitatea de apa pentru ca am neglijat aspectul asta in ultimile luni si nu e bine. Asa cum am tot mancat in viteza si ce am prins si se cam vede. Nu reusesc sa fac un meniu saptamanal dar sunt multumita ca fac meniul pe fiecare zi, dimineata. Si as mai vrea sa reduc timpul petrecut la cumparaturi. Asta inseamna o oarecare planificare si de timp si de necesitati, dar o mare economie de timp si de banii (atat la benzina cat si la  cumparaturi). Saptamana asta am fost doar de 2 ori in oras dar as vrea sa mergem doar duminica daca nu avem vreun drum obligatoriu in timpul saptamanii.

Jurnal/recunostinta


Gainutele la micul dejun:
Pe Bobita il stiti. A crescut si acum e paznicul curtii gainilor.
El e Blue. Motanul cu ochi albastri. E putin ranit, probabil s-a batut cu un alt motan, iar locul lui e pe scaunul de langa semineu. A! Si ii place pernuta mov:
Ina, catelusa recuperata din cimitir ma insoteste peste tot. Verifica mancarea tuturor animalelor, si cand crede ca nu o vad mai fugareste cate un cocos.

Pe Brunetica o stiti din poza cu "culorile toamnei". Doar ea a mai ramas din acea serie. Doarme in paie si sta la mangaiat. Nu mananca pana nu isi primeste portia de alint.

Francois s-a obraznicit. Sare gardul sa bea apa cateilor. Pare mai buna decat cea din tarcul caprelor.









Smotocica s-a facut bine si doarme pe calorifer:



Mariuca e cea mai alintata capra. E tare mandra ca a fost la cursuri de matematica online. E caprita care merge dupa Matei.



Si seria mica de colorati. Ei au venit pe lume cu cateva zile inaintea craciunului. Sunt doar 3 dar unul e mai rusinos.



Vasilica a mai crescut. Inca bea lapte chiar daca a trecut de 4 luni.
Cam astea sunt bucuriile mele de ianuarie.

Daca v-a placut jurnalul "Bucurii de ianuarie" il puteti prelua pe blogurile voastre sau pe alte platforme folosind #bucuriideianuarie. Pentru mai multe detalii intrati pe blogul Irinei - Dulce Casa unde puteti lasa link pentru inspiratie. 

4 comentarii:

  1. Corina, toate pozele sunt frumoase, dar tapetul este absolut Suuuupeeerb!! Îmi poți spune de unde l-ați achiziționat?
    O săptămână liniștită îți doresc!
    Multa sănătate și bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai animalute tare simpatice.
    Imi place mult ce ai facut cu felinarul. Parca te imbie la caldură.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.