01 ianuarie, 2023

Jurnal saptămânal - 1


 Se spune ca cel mai propice moment sa începi un nou proiect este ACUM și cum azi e duminică iar eu am o provocare pentru 2023 cu postari duminicale, o sa fac prima postare. Postarile nu sunt cu rubrici fixe ci doar orientative. Vremea pe saptămâna următoare e foarte caldă pentru perioada asta a anului:


Si pentru ca e prima zi din an ma voi raporta doar la astazi, urmand ca duminica viitoare sa postez despre curte, animale si organizarea gospodariei.

Astazi a fost o zi de planificari incepând cu fisierele de fianante unde am golit jurnalele si am facut planificarea veniturilor și plăților fixe pe tot anul. Dupa ce am stabilit bugetele pentru „utilități” (facturi  la utilități) pentru fiecare luna si cele de „necesități” (hrana, detergenti, produse de igiena, mancare la animalele de companie) am calculat un buget aproximativ pentru lucrarile agricole și semințe, apoi cel de „combustibili și accesorii mașina”,  am alocat si un buget procentual pentru cosmetice si alte servicii (cum ar fi  abonament la sala, masaj, stomatolog, analize) si un buget procentual, lunar, pentru cărți și cursuri, pe langa bugetul de economii care e fix.Ultimile trei rubrici sunt noutăți absolute în bugetul familiei. Au fost ani in care puteam calcula bugete fixe pentru ca lucrurile erau mai previzibile dar pentru anul asta, cu cresteri si scaderi de preturi, cu promisiuni de cresteri salariale nu pot constitui bugetele decat procentuale si cu multe semne de intrebare. Macar am o idee orientativa a lunilor mai incarcate cand anumite rubrici vor ramane goale si luni mai lejere in care pot compensa astfel incat pe total sa pastrez media. Veniturile suplimentare din vanzari de animale sau produse din gospodarie sunt greu de estimat asa ca sunt directionate spre investitii. Acolo exista o lista lunga clasificata asa ca banii extra se vor duce pe investitiile mai urgente.

Tot azi m-am ocupat de organizarea BOJO-ului. Poate anul asta voi fi mai perseverenta si mai organizată. Pentru ca anul trecut l-am cam neglijat am decis sa nu schimb agenda pe de o parte ca au ramas destul de multe file si pe de altă parte mă pot inspira din anul precedent. O alta agenda e jurnalul personal. Tavanul meu buclucaș mi-a udat jurnalele inainte de craciun. Asa ca le voi abandona si voi folosi unul singur. Doar cel de gradinarit rămane separat pentru ca pot gasi informațiile structurate pe sezon.

Si cam atat cu organizarea pentru inceputul de an.

Voi cum va organizati?

6 comentarii:

  1. Anul ăsta organizarea va fi cheia. În absența ei, rezultatele nu vor fi cele așteptate. Mă ajută scrisul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cuvantul anului la mine este anul acesta organizare. AM inceput cu bujo-ul, pe care l-am desenat pe tot anul, dar o planificare a veniturior și cheltuielilor cum faci tu u am reușit să fac niciodată și nici nu mi-am pus în bujo asa ceva. Grădina am lasat-o și eu pentru o agendă separată. Anul trecut aveam rubrică lunară în bujo, dar nu prea s-a potrivit din cauza schimbărilor climatice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu reusesc sa ma organizez cu bojo. Inca mi se pare complicat dar sunt perseverenta. Planificarea cheltuielilor o am in fisier excel si daca trec orice cheltuiala/venit zilnic, e usor de facut estimarea pentru ca ma bazez pe cele din anul precedent.

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.