05 octombrie, 2022

Fila de jurnal 5/10

 Au trecut deja 5 zile din octombrie. Vremea e calda si frumoasa ziua, dar rece dimineata si seara. Seara e cu foc in semineu, cu ciocolata calda si cu lucru de mana. Azi a fost o zi mai lenesa in gospodarie dar intensa emotional. In cadru cursului de dezvoltare personala, am avut astazi o sedinta personala cu un terapeut. Am fost binecuvantata cu un om deosebit, calm, bland si ferm. Am facut cunostinta cu o noua tehnica de vindecare emotionala si am aflat lucruri uimitoare despre mine. Sedinta pe care o estimasem la o ora s-a lungit la aproape doua. Timpul a trecut ca o clipa. Am crezut ca s-a intamplat ceva cu ceasul. Nu imi venea sa cred ca a durat atat. Restul zilei am fost somnoroasa dar cu o stare de bine pe care nu tin minte sa o mai fi avut. Imi amintea de zilele de vacanta la bunici, fara griji si fara planuri. Cu toate astea am reusi sa rezolv din treburi fara sa simt ca trebaluiesc. Acum daca ma uit in urma as putea bifa o lista destul de lunga. Zilele trecute am reusit sa eliberez gradina de radacinoase si sa le depozitez. Am cules si ceapa verde, marar si patrunjel verde. Mai am de eliberat gradina de fasole zilele astea si cartofii. Sper sa termin cu gradinile saptamana asta ca de cealalta sa ma concentrez pe curatenia in curte. 

La hol am stagnat zilele astea dar se anunta o revenire de maine. Sotul se programeaza in functie de vreme: daca vremea e buna lucreaza afara prin curte sau gradina, daca e urata (ceata, ploaie, nori) lucreaza la hol. Si cum zilele astea a fost cald si frumos, a lucrat pe afara.

La reducerea ritmului lucrez fara sa ma gandesc prea mult. Dimineata imi bau linistita cafeaua si imi fac temele la curs. Nu mai fac liste ci doar imi pun intentia sa fac una, doua sarcini in curte/gradina si  una, doua sarcini in bucatarie si eventual o sarcina suplimentara in casa. Sarcina suplimentara poate fi calcat rufe, curat intr-o camera pe langa ordinea de dimineata sau de reorganizat un dulap. Dupa masa de pranz imi iau o noua pauza de cafea fara cofeina in care citesc sau ascult ceva. Seara e pentru ciocolata calda si filme cu crosetat sau blogareala. Am ajuns la performanta de a nu ma simti vinovata pentru acest timp al meu cu mine. Iar lipsa vinovatiei duce la lipsa panicii ca nu imi ajunge timpul sau ca nu am terminat de facut ceva. Am constatat ca am mai mult spor cu aceste pauze decat fara ele. Si mai am un obicei: duminica ies cu sotul meu in oras. Fie ca stam la o terasa si bem o cafea, fie mergem la o cofetarie si ne alintam cu ceva dulce avem un timp in care sa fim doar noi si sa ne dam o pauza de incarcat bateriile inainte de o noua saptamana. Uneori imi fac si un moft adica imi cumpar o prostioara (o lumanare, o decoratiune, sosete colorate etc) sau fac cumparaturile pentru saptamana urmatoare. Noutatea e tot lipsa vinovatiei ca sunt cheltuieli suplimentare nejustificate si constatarea ca ne face bine aceasta iesire. Abia o astept pe urmatoarea...


6 comentarii:

  1. Ma bucur tare mult pentru linistea din sufletul tau, iar iesirile cu sotul sunt minunate. Duminica si noi preferam sa iesim la o plimbare daca timpul este frumos. Daca nu plecam, ne relaxam la un film, cu o cafeluta sau un dulce.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa! Profitam de vremea buna. La iarna iesim mai rar iar zilele de sarbatoare vor fi cu citit si o activitate relaxanta: film sau poate ceva de facut (goblen de diamanate sau poate o pictura pe numere).

      Ștergere
  2. Te invidiez pentru iesirea aceea in doi, dar ma bucur enorm pentru tine.
    Reducerea ritmului nu chiar functioneza momentan la mine ca s-au adunat multe treburi restante, dar... am o pauza seara cu lumanarea aprinsă în timp ce fac ceva relaxant/craft sau scriu pe blog sau actualizez bujo-ul. Si da, nu mai exista vinovăția că nu le-am făcut pe toate, doar mă bucur de ceea ce am realizat și le prioritizez pentru ziua următoare.
    Stiu ca vremea e diferita la tine fata de la mine, dar ...cand ai pus ceapa si usturoiul de ai cules acum ceapa verde?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In gradinuta din fata am pus ceapa pentru verde prin martie cred (odata cu semanat salata, spanac si ridichi). Doar ca stratul a fost mai sub nuc si nu l-am udat. O parte din ceapa am scos-o pe la paste si mi s-a parut ca s-a facut cam putina. Acum s-a facut si restu :). A fost si apa si vremea potrivita pentru ea. Am si salata verde pe acelasi principiu, doar ca di cauza lor mai intarzii pregatirea gradinii pentru la primavara devreme. Ar cam trebui sa seman din nou.... Dar toate la timpul lor...
      Vremea e mai ”repede” la tine. Primavara tu semeni cam cu 3 saptamani mai devreme. Tu esti la campie, eu pe dealurile subcarpatice (aproape sub Ceahlau) si chiar sunt invidioasa pe tine cand iesi in gradina in timp ce eu inca clocesc planuri in fata focului.
      Reducerea ritmului nu functioneaza de azi pe maine. E nevoie de timp sa se obisnuiasca mintea... E suficient daca nu lasi gandurile sa se duca pe treburile ”de facut” cand conduci (ideal ar fi sa te bucuri de drum si peisaj chiar daca il vezi cu coada ochiului) si acel timp de seara cu lumanare si ceva pentru sufletul tau (cu conditia sa lasi gandurile cu ce e de facut la usa de la intrare :) si sa te bucuri de ce faci). Stiu ca e destul de greu dar crede-ma pe cuvant ca e din ce in ce mai bine cand reusesti sa pui pauza gandurilor. Treburile tot alea sunt si nu le face altcineva doar ca eu am devenit mai organizata si mai productiva de cand pun pauza gandurilor si incerc sa fac fiecare lucru pe rand. Gluma ai cu ”pauzele lungi si dese” nu e chiar gluma, chiar e ”cheia marilor succese” :P
      Incearca sa ii dai intalnire sotului in oras. Stiu ca la voi totul e complicat dar merita incercat. Amandoi meritati! Drumul vostru nu a fost presarat doar cu petale de trandafiri si poate e momentul sa va redescoperiti inafara casei. E o parere. Poti sa nu o bagi in seama sau....
      Un sfarsit de saptamana minunat sa ai!

      Ștergere
  3. Eu simt că intr-adevăr s-a schimbat ceva în ritmul tău zilnic, că ai trecut la mai mult timp pentru tine pentru a te simți mai bine - în jurnalele mai trecute erai mai zbuciumată, cu multe activități zilnice de bifat, chiar mă gândeam cum faci față la atâtea !
    Vă doresc multă sănătate și multe escapade pentru suflețelul vostru !
    Weekend plăcut !
    Pupici ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sa stii ca treburile tot alea sunt. Nu s-au imputinat si nici nu le face altcineva. Doar eu le vad altfel si parca le fac mai usor, mai repede si mai oraganizat ca inainte. Si mai am si timp sa ma bucur de tot :).
      Un final de saptamana minunat sa ai!

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.