09 octombrie, 2022

Provocarea de octombrie - Caminul tau, un colt de rai! saptamana 2

 Pentru a doua saptamana, Irina propunea o conectare cu sinele. Intr-o varianta mai veche, a doua saptamana era despre politete si autocontrol. Asa ca eu le voi contopi cumva si voi fi politicoasa si blanda cu mine. 

Imi place lumanarea mea parfumata si gandurile de recunostinta asa ca ii voi adauga un mic decor de toamna si o muzica relaxanta. Imi doresc sa imi observ gandurile si sa le elimin pe cele in care ma critic, sau sunt aspra cu mine, gandurile in care ma cert ca nu am facut una sau alta si as vrea sa le inlocuiesc cu ganduri in care ma laud pentru ce sunt si ce fac zilnic. Vreau ca in fiecare zi sa fac ceva pentru mine, un relax de alint (o plimbare, o baie aromata si inspumata, un ceai aromat, o discutie relaxanta cu o prietena, o vizita la coafor sau la manichiura, un masaj sau pur si simplu o rugaciune de multumire). Si vreau sa incerc un exercitiu pe care l-am auzit saptamana asta intr-un seminar care pare stupid dar se pare ca super bun: sa stau de vorba cu mine privindu-ma in oglinda. Am constatat ca nu prea ma privesc in oglinda. De fapt evit oglinda. Si cand ma uit, ma uit doar la exterior, sa fie toate la locul lor si in regula. As vrea sa ma vad asa cum ma vad ceilalti si sa ma privesc in ochi asa cum ii privesc pe ceilalti. Sa vad si eu ce se vede in ochii mei de fapt. :). Probabil ati zambit asa cum am zambit si eu cand am auzit. Dar gandul nu mi-a dat pace si am inceput sa ma observ. Si i-am dat dreptate doamnei care vorbea: nu ma prea privesc in oglinda, cam fug de mine si reduc discutiile cu mine doar la critica. As vrea ca la sfarsitul acestei saptamani sa fiu cea mai buna prietena a mea si cel mai inflacarat fan.

Si asta in timp ce imi decorez casa si curtea de toamna.

6 comentarii:

  1. Am auzit de exercitiul asta sa stai de vorba cu tine fie in oglinda, fie cu tine cea din trecut cea care a suferit candva intr-o anumita situatie. Eu vorbesc cu mine, cea din mintea mea, dar vorba ta in oglinda nu, cred ca s;i eu o cam evit si motivul e clar aspectul fizic de care nu sunt deloc incantata.

    Sunt putin nedumerita cu privire la saptamana a doua, acum ca vad la tine ca e "ma conectez". Am luat detaliile provocarii din postarea Irinei din acest an si acolo saptamanile doi si trei sunt inversate fata de anii anteriori( am cautat si in urma ca eram foarte nedumerita). Imi facusem planul ca urmeaza saptamana "Fac ordine!", care chiar coincidea cu ceea ce am de facut eu prin casa. Acum nu pre stiu cum sa procedez, ca tine si provocarea initiala, sau asa cum am scris-o deja pe blog.

    PS: succes, sa realizezi ce ti-ai propus in aceasta saptamana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mult modificata provocarea fata de cea initiala. Acum 12 ani cand a inceput-o Irina era cumva despre ”gospodina perfecta” dar intre timp nevoile au fost altele si s-a modificat si provocarea. Si la mine e un fel de ordine saptamana asta. Intai in ganduri dar si in casa pentru ca merg pe decoratiuni de toamna, muzica de jazz si comfort. Nu pot pune decoratiuni si adapta casa la activitati mai mult de interior fara smotru. Chiar intentionez sa spal perdele si geamurile pentru ca se anunta racirea vremii in scurt timp si e mult praf depus de la vant. Asa ca adaptateaza in functie de nevoile tale. Important e sa faci ceva pentru tine si sufletul tau in timpul ce faci pentru casa.

      Ștergere
    2. M-a gandit si am sucit-o pe toate partile si cred c[ o las asa cum am scris-o si saptamana asta va fi despre ordinea casei. Gospodina perfecta in niciun caz nu mi se potriveste, dar prococarea se umeste totusi caminul tau, asa ca ma voi axa mai mult pe casa. Merci de lamuriri.

      Ștergere
    3. Ai dreptate! Nu te poti conecta la tine fara ordine si simplificare in casa... Spor sa ai!

      Ștergere
  2. Cu privire la vorbitul cu mine sper să ajung cândva la nivelul de comunicare cu mine pe care îl are Melania Lupu din cărțile Rodicăi Ojog Brașoveanu care își trimite bezele în oglindă, se invită la ceai cu rom și își spune povești seara la culcare. Bine, exceptând activitățile ei infracționale Melania Lupu este modelul către care tind :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uitasem personajul. Uite ca mi-ai dat o tema de vacanta: sa recitesc Rodica Ojog Brasoveanu.... Cam acolo as vrea sa ajung, sa imi trimit bezele in oglinda :)
      Multumesc!

      Ștergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.